۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۳
دارایی پنهان؛ مسیر پُر پیچ و خم «حذف یارانه ثروتمندان»| مال اندوزی غیر رهگیری مردم با سکه و ارز
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

دارایی پنهان؛ مسیر پُر پیچ و خم «حذف یارانه ثروتمندان»| مال اندوزی غیر رهگیری مردم با سکه و ارز

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ما مشکلاتی در بخش حذف یارانه ثروتمندان داریم و آن این است که متاسفانه ما در سالهای اخیر با دارایی پنهان مردم مواجه شده ایم.

سید احسان ارکانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به چرایی عدم حذف یارانه ثروتمندان در کشور بیان کرد: متاسفانه همانند حوزه های دیگر، بانکهای اطلاعاتی مرتبط با تشخیص توانمندی اقتصادی و معیشتی خانوارها با هم در ارتباط نیستند.

وی تاکید کرد: به عنوان مثال قاعدتاً در این راستا باید سامانه های ثبت اسناد و املاک، سامانه مالکیت خودرو و موتور سیکلت، سامانه حساب های بانکی افراد، سامانه دریافت حقوق، با هم در ارتباط باشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: البته فردی هست که ممکن است حقوق دریافتی پایین و اما صد میلیارد تومان املاک داشته باشد لذا دیگر در این بخش صرفا میزان حقوق نمی تواند تشخیص دهنده امور باشد و یا برعکس. یعنی ما کسی را هم داریم که املاک مسکونی ندارد اما صد میلیون تومان حقوق دریافت می کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بیش از مشکلات زیر ساختی در این بخش، ما با مشکل عدم همکاری با برخی سازمانها و ارگان ها مواجه هستیم که اطلاعات لازم را ساماندهی و در اختیار سایر سازمان ها قرار نمی دهند. به مانند همان مشکلی که ما در بخش سامانه جامع تجارت داشتیم و بانک اطلاعاتی گمرک و سازمان مالیاتی با هم لینک نمی شدند.

وی بیان کرد: البته در کنار این قبیل مشکلات، ما مشکلات دیگری هم در بخش حذف یارانه ثروتمندان داریم و آن این است که متاسفانه ما در سالهای اخیر با دارایی پنهان مردم مواجه شده ایم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه متاسفانه مردم در سالهای اخیر به سمت دارایی های غیر رهگیری حرکت کرده اند، گفت: مردم در سالهای اخیر به تبدیل ثروت خود به سکه و ارز مبادرت کردند یعنی دارایی هایی که بر خلاف خودرو و املاک جایی ثبت نمی شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این حالت مقداری تشخیص درآمد مردم هم برای بحث یارانه و هم برای بحث مالیات سخت می شود و مشکلات را دو چندان می کند.

کد خبر: ۱۸۲٬۴۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha