۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
خرید فرآورده‌های نفتی از پنجره واحد خدمات دولت هوشمند ممکن شد
مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران:

خرید فرآورده‌های نفتی از پنجره واحد خدمات دولت هوشمند ممکن شد

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی (سدف) به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند متصل شده است.

به گزارش بازار، افشین مهدوی با اشاره به مکلف بودن دستگاه‌های اجرایی نسبت به ارائه خدمات از طریق پنجره واحد خدمات دولت هوشمند افزود: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، سه سامانه مهم دارد که خدمات عمومی را ارائه می‌دهد؛ نخست، سامانه تبدیل خودروهای بنزینی به دوگانه سوز که از ۱۸ شهریور به عنوان اولین سامانه زیرمجموعه وزارت نفت به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند، متصل شد.

وی ادامه داد: خدمت دوم، مربوط به سامانه اخذ مجوزهای جایگاه‌های عرضه سوخت است که مردم همزمان می‌توانند از طریق پنجره واحد خدمات دولت هوشمند و درگاه ملی مجوزها، به آن دسترسی داشته باشند.

این مقام مسئول بیان کرد: سومین خدمت ارائه شده، مربوط به سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی تحت عنوان "سدف" می‌شود که برای اتصال آن با چالش‌هایی همراه شدیم. قصد داشتیم سامانه جدیدی را در این رابطه راه اندازی کنیم، اما به علت موظف بودن به اجرای قانون بودجه در اتصال به پنجره واحد، همان سامانه قبلی را با تغییراتی همراه و به پنجره واحد متصل کردیم.

وی تصریح کرد: در سامانه سدف، امکان درخواست فرآورده‌های نفتی عمده وجود دارد؛ فرآورده عمده یعنی بالاتر از ۶ هزار لیتر در ماه و کمتر از آن، جزء محسوب می‌شود.

خانوارهایی که به گاز طبیعی دسترسی ندارند یا خواهان استفاده از کپسول‌های گاز مایع و نفت سفید هستند نیز، باید درخواست‌های خود را از طریق سامانه سدف به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ارائه دهند که از این پس، می‌توانند از طریق پنجره واحد خدمات دولت نیز به این سامانه متصل شوند.

طبق اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سامانه سدف تاکنون از قاچاق ۱۴ میلیارد لیتر سوخت جلوگیری کرده که معادل ظرفیت یک پالایشگاه است.

کد خبر: ۱۸۲٬۴۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha