۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
پکیج هوشمند سازی ساختمان شامل چه مواردی است؟

پکیج هوشمند سازی ساختمان شامل چه مواردی است؟

امروزه کلمه هوشمند تقریباً همه چیز را شامل می‌شود: ساعت، تلفن، تلویزیون و حتی یخچال. اگر به دنبال خانه هستید، به احتمال زیاد اصطلاح ساختمان هوشمند را شنیده‌اید.

به گزارش بازار، امروزه کلمه "هوشمند" تقریباً همه چیز را شامل می‌شود: ساعت، تلفن، تلویزیون و حتی یخچال. اگر به دنبال خانه هستید، به احتمال زیاد اصطلاح "ساختمان هوشمند" را شنیده‌اید.

اما خانه هوشمند دقیقاً چیست و چگونه می‌توان آن را ایجاد کرد؟  برای اینکه بدانید ساختمان هوشمند چیست، چگونه می‌توان آن را ساخت و چه مزایایی دارد، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

ساختمان هوشمند چیست؟

ساختمان هوشمند ساختمانی است که از دستگاه‌های اینترنت اشیا (IoT) برای خودکارسازی فرایندهای ساختمان، ساده‌سازی مدیریت و بهبود تجربه اعضای خانه استفاده می‌کند.  تمامی دستگاه‌ها به یک پلت فرم مرکزی متصل هستند تا مالکان ساختمان بتوانند به‌راحتی تمامی قسمت‌های ساختمان را در یک مکان کنترل و مدیریت کنند.

علاوه بر این، فناوری ساختمان هوشمند داده‌های مهمی را در مورد ساختمان جمع‌آوری می‌کند که می‌تواند برای بهینه‌سازی محیط استفاده شود.  به عنوان مثال، داده‌هایی که دستگاه‌های هوشمند شما تولید می‌کنند می‌توانند بینشی در مورد الگوهای استفاده، روندها و کارایی انرژی ارائه دهند.

نمونه‌هایی از ساختمان‌های هوشمند

برخلاف باور عمومی، ساختمان‌های هوشمند منحصراً به معنای ساختمان‌های جدید و مدرن نیستند.  ساختمان‌های قدیمی اغلب با فناوری‌ها و راه‌حل‌های هوشمند مجهز می‌شوند که عمر مفید آن‌ها را افزایش می‌دهد.

محبوب‌ترین ساختمان‌های هوشمند

در اینجا سه ‌نمونه محبوب از ساختمان‌های هوشمند آورده شده است:

ساختمان امپایر استیت در شهر نیویواس

باوجود تکمیل در سال ۱۹۳۱، ساختمان امپایر استیت در حدود یک دهه گذشته به طور کامل با فناوری هوشمند مجهز شده است.  امروزه شامل فناوری حسگر بی‌سیم است که کنترل دما، صرفه‌جویی در مصرف برق و جمع‌آوری داده‌ها را خودکار می‌کند.

پکیج هوشمند سازی ساختمان شامل چه مواردی است؟

شرایتون لس‌آنجلس سن گابریل

 هتل شرایتون در لس‌آنجلس در ژانویه ۲۰۱۸ افتتاح شد.  از روبات‌هایی برای خوشامدگویی به مهمانان و کمک به خدمات جهت حمل چمدان استفاده می‌کند.  آنها حتی می‌توانند درها را باز کنند و زمانی که باتری آنها کم است، خود را به ایستگاه‌های شارژ ببرند.

پکیج هوشمند سازی ساختمان شامل چه مواردی است؟

اپل پارک در کوپرتینو، کالیفرنیا

جای تعجب نیست که مقر غول فناوری اپل یکی از کم مصرف‌ترین ساختمان‌ها در جهان است. این ساختمان دارای سیستم‌های تهویه با تکنولوژی بالا است که به طور خودکار دما را تنظیم می‌کند و در عین حال هزینه‌ها را به حداقل می‌رساند.

پکیج هوشمند سازی ساختمان شامل چه مواردی است؟

صنایع با ساختمان‌های هوشمند

هیجان انگیزترین جنبه ساختمان‌های هوشمند این است که برای هر صنعتی می‌توان آنها را به کار گرفت.  اگر ملک دارای برق و اتصال به اینترنت باشد، می‌تواند به یک ساختمان هوشمند تبدیل شود.

در اینجا خواهیم گفت که چگونه هر ملکی می‌تواند به یک ساختمان هوشمند تبدیل گردد.

۱-پارامترهای کنترل دسترسی مبتنی بر ابر را برای ساده کردن دسترسی به قسمت‌هایی مختلف ساختمان را برای ساکنان، کارکنان و بازدیدکنندگان در ساختمان‌های آپارتمانی نصب کنید.

۲-برای فعال‌کردن ورود مبتنی بر گوشی هوشمند و کاهش زمان انتظار، دستگاه‌های داخل ساختمان هوشمند را در ورودی نصب کنید.

۳-سیستم‌های نرم‌افزاری را برای مدیریت خودکار بازدیدکنندگان و مراحل ورود به ساختمان‌های اداری پیاده‌سازی کنید.

۴-تجهیز کردن انبارها و امکانات ذخیره‌سازی سیستم‌های کنترل دسترسی هوشمند برای یک روش ورود ایمن و آسان برای فروشندگان و مشتریان.

چگونه یک ساختمان هوشمند بسازیم

برای ساخت یک ساختمان هوشمند باید با تجهیزات خانه هوشمند آشنا باشید. ازآنجایی‌که فناوری همچنان بخش مهمی از زندگی ما است، باید اطمینان حاصل کنید که پروژه‌های شما زیرساخت‌های مناسبی برای انطباق با فناوری‌های ساختمان هوشمند دارند.

صرف‌نظر از نوع کاربری، ساختمان باید محیطی هوشمند، سازگار با محیط زیست و مناسب برای زندگی و کار افراد ایجاد کند.

مراحل ساخت یک ساختمان هوشمند

زمینه را برای اتصال هوشمند فراهم کنید.

هسته اصلی تمام ساختمان‌های هوشمند بهره‌وری انرژی است.

نصب برخی از دستگاه‌های ساختمان هوشمند به صلاحدید کارفرما خواهد بود.  با این حال، می‌توانید برخی از دستگاه‌ها را از همان ابتدا نصب کنید.  با کارشناسان خود صحبت کنید تا بهترین پیشنهادات را دریافت نمایید.

بررسی فناوری ساختمان هوشمند و هزینه خانه هوشمند شما بدون شک مهم‌ترین مرحله در فرایند نصب است.

نحوه استفاده از دستگاه‌ها و نرم‌افزارهای هوشمند را به صاحبان و مدیران نشان دهید.  آنها را دررابطه‌با اهمیت تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از سیستم ساختمان و استفاده از یافته‌ها برای ایجاد تغییرات یا تنظیمات لازم آموزش دهید.

پکیج هوشمند سازی ساختمان شامل چه مواردی است؟

۴ مزیت ساختمان هوشمند

ساختن خانه هوشمند و مقاوم‌سازی ساختمان‌های قدیمی با فناوری، مزایای بی‌شماری دارد.  ساختمان‌های هوشمند علاوه بر جذب مستأجران مدرن، منجر به سودآوری و نرخ اجاره بالاتر می‌شوند.

چهار مزیت اصلی ساختمان‌های هوشمند عبارت‌اند از:

  • بازگشت بالای سرمایه
  • بهره‌وری انرژی بیشتر
  • امنیت اموال بهتر
  • طول عمر طولانی ساختمان

۱-بازگشت بالای سرمایه

سیستم‌ها و زیرساخت‌های ساختمان هوشمند قیمت ورودی بالایی دارند، به این معنی که هزینه‌های خرید و نصب دستگاه‌های هوشمند می‌تواند بالا باشد.  با این حال، بازگشت سرمایه سریع است و ساختمان‌های هوشمند در نهایت نسبت به ساختمان‌های سنتی ROI بالاتری را تجربه می‌کنند.

۲- بهره‌وری انرژی بیشتر

هر سال، ما به عنوان افراد یک جامعه با مشکلات انرژی بسیاری مواجه هستیم.  صنعت ساخت و ساز متأسفانه مسئول مصرف و انتشار ۴۰٪ کربن در جهان است.

۳- امنیت اموال بهتر

ساختمان‌های هوشمند به معنای امنیت هوشمندتر نیز هستند.  امنیت فقط برای ساکنین ساختمان اعمال نمی‌شود، بلکه برای خود ساختمان نیز اعمال خواهد شد.  فناوری نقش مهمی در جلوگیری از نقض احتمالی امنیت ایفا می‌کند.

به عنوان مثال، آشکارسازهای دود هوشمند می‌توانند با خاموش کردن سریع سیستم گاز، از گسترش آتش جلوگیری کنند.  و فناوری حسگر به اندازه کافی ماهر است تا متجاوزان یا خرابکاران را حتی قبل از ارتکاب جرم دستگیر کند.

۴- طول عمر ساختمان را افزایش می‌دهد

هنگام توسعه یک ساختمان هوشمند، ضروری است که از یک طرح مشخص استفاده کنید تا به‌راحتی قابل نصب  بوده و کار کردن با آن آسان باشد.  شما به خوبی می‌دانید که چقدر زمان، تلاش و هزینه برای توسعه یک ساختمان جدید نیاز است.

فناوری‌های ساختمان هوشمند

شرکت هوشمند سازی ساختمان، از فناوری‌های زیر برای هوشمندسازی ساختمان استفاده می‌کنند. چهار فناوری برتر که باید در ساختمان هوشمند خود نصب کنید عبارتند از:

  • سنسورهای هوشمند برای مدیریت انرژی
  • سیستم مدیریت کارآمد
  • سیستم کنترل دسترسی در سطح ساختمان
  • برق خورشیدی

سنسورهای هوشمند برای مدیریت انرژی

بخش قابل توجهی از هزینه‌های عملیاتی ساختمان ناشی از مصرف انرژی است.  خوشبختانه، حسگرهای هوشمند راه حل‌های مبتنی بر داده را برای کاهش مصرف انرژی در اختیار شما قرار می‌دهند.  به عنوان مثال، آنها به طور خودکار نور، تهویه و دما را با توجه به الگوهای استفاده در ساختمان شما تنظیم می‌کنند.

مدیریت هوشمند انرژی نه تنها در هزینه شما صرفه جویی می‌کند، بلکه ارزش ملک شما را نیز افزایش می‌دهد.  

این نشان می‌دهد که صرفاً استفاده از حسگرهای هوشمند برای مدیریت مصرف انرژی بسیار مفید است.  با کاهش هزینه‌های عملیاتی و افزایش ارزش سرمایه گذاری، ساختمان خود را سازگارتر با محیط زیست می‌کنید.

 سیستم مدیریت کارآمد

مدیریت و کنترل آن به صورت آنلاین و هوشمند انجام می‌گردد. از همین رو سیستم مدیریتی آن کارآمدتر خواهد بود چرا که مردم نیز ترجیح می‌دهند از سیستم‌های هوشمند و آنلاین استفاده کنند.

سیستم کنترل دسترسی در سطح ساختمان

شما می‌توانید با تجهیز ساختمان به زیرساختی که نصب کنترل دسترسی را ساده می‌کند، ملکی بسیار جذاب برای مالکان و سرمایه گذاران بالقوه بسازید.  این را می‌توان با اطمینان از اینکه همه درها مجهز به مکانیزم باز کردن درب هستند و تمام قسمت‌های ساختمان می‌توانند به سرعت به اینترنت متصل شوند، ایجاد کرد.

کد خبر: ۱۸۲٬۳۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha