۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵
طرح جهش تولید در دیم‌زارهای ایلام اجرایی می‌شود
در گفت‌وگو با بازار عنوان شد؛

طرح جهش تولید در دیم‌زارهای ایلام اجرایی می‌شود

ایلام- معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ایلام گفت: طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اجرایی می شود.

حشمت الله زرین جوب در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: طرح جهش تولید در دیمزارهای استان ایلام، امسال برای دومین بار با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و وزارت جهاد کشاورزی اجرایی می شود.

وی گفت: امسال در دومین سال از طرح علاوه بر استفاده از تجربه سال گذشته قصد داریم چتر حمایتی در خصوص نهادها و نیز انتقال مدون دانش را به میدان مزرعه بکشانیم.

زرین جوب بیان کرد: طرح جهش تولید در دیمزارها به همت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و با همکاری وزارت جهاد کشاورزی منجر به بهره وری بیشتر از منابع، کمک به اقتصاد و معیشت کشاورزی که توان مالی ضعیفی دارند، صورت گرفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی ایلام تصریح کرد: طرح جهش تولید برای افزایش تولید در محصولات استراتژیک شامل غلات، حبوبات، دانه های روغنی و علوفه ای و دارویی و با استفاده از ظرفیت های صدا و سیما، ارائه تقویم آموزشی و کشت، تامین به موقع نهاده های کشاورزی اجرایی می شود.

زرین جوب با اشاره به افزایش اعتبار و وسعت طرح جهش تولید در دیمزارهای استان در سالجاری نسبت به سال گذشته، افزد: امسال قرار است این طرح در سطح ۷۰ هزار هکتار از اراضی استان اجرایی شود.

وی گفت: جلوگیری از خروج ارز از کشور برای خرید محصولات زراعی استراتژیک، افزایش ضریب خودکفایی بخش کشاورزی کشور و مقابله با بحران های خشکسالی و کمبود آب از اهداف مهم این طرح است.

کد خبر: ۱۸۲٬۳۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha