۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
کاهش ۷۰ درصدی منابع آب کرمانشاه| ذخیره سدها به ۶۲۵ میلیون متر مکعب رسید
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه:

کاهش ۷۰ درصدی منابع آب کرمانشاه| ذخیره سدها به ۶۲۵ میلیون متر مکعب رسید

کرمانشاه- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به کاهش ۷۰ درصدی منابع آبی، گفت: ذخیره آب سدهای کرمانشاه به ۶۲۵ میلیون متر مکعب رسید.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای ایلام، محمود شهلایی اظهار کرد: طی دو سال اخیر بدترین سال‌های آبی را در چند دهه اخیر در استان کرمانشاه تجربه کرده‌ایم و طی سال گذشته با ۱۸۵ میلیمتر بارش باران رتبه اول و یا دوم کاهش بارش را به خود اختصاص داده‌ایم.

وی افزود: با توجه به اینکه هم اکنون نیز کاهش بارش‌ها ادامه دارد این اثرات در منابع آب‌های سطحی را شاهد هستیم به گونه‌ای که منابع آب زیر زمینی ۷۰ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه تصریح کرد: میزان آب ذخیره شده در پشت سدهای کرمانشاه یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون مترمکعب بوده که هم اکنون به ۶۲۵ میلیون متر مکعب رسیده که ۴۶.۳ درصد را شامل می‌شود.

وی با اشاره به منابع تأمین آب کلانشهر کرمانشاه، ادامه داد: منابع آب شرب کلانشهر کرمانشاه از چاه‌های حفر شده در دشت‌های مجاور، سراب طاق بستان، سراب قنبر، سراب روزان و سد گاوشان تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه بیان کرد: سد گاوشان ۵۵۰ میلیون متر مکعب آب ذخیره دارد و با توجه به فرا رسیدن فصل بارش توصیه می‌شود افراد از سکونت و شنا کردن در رودخانه‌ها، مخازن سدها و کانال‌ها پرهیز کنند.

کد خبر: ۱۸۲٬۳۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha