۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۹
 لایحه تخفیفی عوارض ساختمان ابزاری برای درآمدزایی بیشتر شهرداری گرگان است
در گفتگو با بازار؛

لایحه تخفیفی عوارض ساختمان ابزاری برای درآمدزایی بیشتر شهرداری گرگان است

گرگان- نورانیان، عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان مسکن گلستان گفت: لایحه اخیر تخفیف در پرداخت نقدی عوارض ساختمان در گرگان بیشتر از آنکه به نفع سازندگان باشد، ابزاری برای درآمدزایی شهرداری است.

شهاب نورانیان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: فعالان صنعت مسکن در گرگان حدود هفت ماه از بهترین زمان اجرای عملیات اجرایی را به خاطر یک بی تدبیری از دست داده اند؛ حتی اگر از فردا همه عوارض ساختمان صفر اعلام شود باز هم نمی توان خسارت های وارده به انبوه سازان، کارگران و استادکاران بخش مسکن را جبران کرد.

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان مسکن گلستان افزود: بسته حمایتی اخیر شهرداری، ارتباطی به حمایت از صنعت ساختمان ندارد بلکه راهکاری است تا شهرداری به منابع درآمدی نقدی دست پیدا کند؛ باید در این زمینه صادقانه و شفاف سخن گفته شود.

وی با انتقاد از تصمیات غیرکارشناسانه اعضای شورای شهر در خصوص تصویت نرخ عوارضی در سال ۱۴۰۱، گفت: همه اعضای پارلمان شهری باید از مشاوران مجرب بهره گیری کنند تا تصمیمات حیاتی بعضا غلط شهر را به بی راهه هدایت نکند.

نورانیان بیان کرد: مجموعه مدیریت شهری گرگان در شهرداری و اعضای شورای شهر در خصوص وقایع و اتفاقاتی که طی هفت ماهه گذشته در حوزه صنعت ساختمان اتفاق افتاد، باید پاسخگو باشند.

این فعال صنعت ساختمان ادامه داد: بسیاری از کارگران و استادکاران حوزه مسکن و صنعت ساختمان طی ماه های گذشته بیکار شده و به تبع آن مشکلات و معضلات اجتماعی و اقتصادی متعددی را ئشت سر گذاشته اند که همگی ناشی از بی تدبیری مدیران شهری است.

کد خبر: ۱۸۲٬۳۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha