۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹
توسعه گردشگری روستایی مهاجرت معکوس را به دنبال دارد
معاون مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان:

توسعه گردشگری روستایی مهاجرت معکوس را به دنبال دارد

اصفهان - دانایی نیا، معاون مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: توسعه گردشگری روستایی مهاجرت معکوس را به دنبال دارد.

احمد دانایی نیا در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه یکی از سیاست های مهم کشور در دولت جدید رسیدگی به مناطق روستایی است، اظهار داشت: یکی از حوزه های که می تواند باعث توسعه روستاها و رونق اقتصادی شود گردشگری روستایی است.

وی با بیان اینکه توسعه گردشگری روستایی باعث مهاجرت معکوس می شود، ابراز داشت: اشتغالزایی و بهبود وضعیت معیشت خانواده های روستایی از حمله پیامدهای توسعه گردشگری روستایی است.

معاون مدیرکل و رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان با اشاره به برگزاری همایش بازنمایی هویت روستایی در روستای پنداس از توابع بخش برزک شهرستان کاشان تصریح کرد: در این روستا نخستین دفتر میراث بانی روستایی کشور هم افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تلاش های هم انجام شده است تا این روستا با توجه به خصوصیات منحصر به فرد و معماری آن ثبت ملی شود، گفت: دفتر میراث بانی فرهنگی در تعدادی از روستاهای دیگر کاشان همچون جوشقان مرکزی، استرک و جوشقان قالی به زودی تاسیس می شود.

دانایی نیا افزود: دفاتر میراث بانی روستایی در روستاها همچون یک اداره کوچک میراث فرهنگی است که ساکنین در آن روستا می‌توانند از میراث و هویت فرهنگی و تاریخی خود پاسداری کنند.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد می شود این دفاتر در سراسر کشور راه اندازی شود، تاکید کرد: افراد نخبه و تحصیل کرده محلی می‌توانند با این دفاتر تعامل و ارتباط مستمر داشته باشند.

معاون مدیر کل و رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان با بیان اینکه میراث روستایی در کشور متاسفانه مورد غفلت واقع شده است، تاکید کرد: سرفصل مباحث تاریخی صادرات فرهنگی است که باید به جهانیان صادر شود.

وی خاطرنشان کرد: مباحث معماری و تاریخی یک شهر یا روستا موقعی تبلور پیدا می کنند که در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی قابلیت های لازم شناسایی و بر آن تاکید شود.

کد خبر: ۱۸۲٬۲۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha