۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
کیوی ایران مشکلی برای صادرات ندارد| زنجیره سازی در تولید
وزیر جهاد کشاورزی:

کیوی ایران مشکلی برای صادرات ندارد| زنجیره سازی در تولید

ساری- وزیر جهاد کشاورزی با اظهار این که صادرات کیوی به هند در دستور قرار دارد، گفت: کیوی ایران هیچ مشکلی برای صادرات ندارد.

به گزارش خبرنگار بازار، سید جواد ساداتی نژاد پنجشنبه شب در نشست فعالان اقتصادی و کشاورزی با بیان این که بخش کشاورزی در سال جاری بی نظیر حمایت شد، خرید تضمینی و ارائه کود وسم را از جمله حمایت ها برشمرد و گفت: اما بخش دام و طیور به دلیل اجرای طرح هدفمندی و آزادسازی قیمت ها تحت فشار بوده است.

وی با عنوان این که هنوز صنعت دام و طیور از مشکلات عبور نکرده است، افزود: با این حال این بخش شرافتمندانه پای سفره های مردم ایستاده است با آن که در حال ضرردهی است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به معافیت ۵۰ درصدی صادرات مرکبات، پرتقال و نارنگی به مدت چهار ماه از ابتدای مهر ماه گفت: همچنین برای صادرات سیب معافیت ۱۰۰ درصدی اعمال می شود.

وی درباره صادرات کیوی به هند به دعوت از هیئت هندوستان به کشور و بازدید از باغات گفت: تقریبا مشکل صادرات حل شده است و اگر این مسئله رخ ندهد قطعا درباره خرید برنج از هند تجدید نظر خواهیم کرد زیرا کیوی ایران مشکلی ندارد.

ساداتی نژاد به صادرات به عراق و اعمال مشوق های صادراتی اشاره کرد و گفت: برای کارگو از سال ۱۴۰۰ دارای قانون هستیم ولی چون یارانه آن پرداخت نشد اجرا نشد و در سال جاری این قانون و شیوه نامه آن ابلاغ شده است.

وزیر جهاد کشاورزی با اظهار این که مشکل تامین یارانه کارگو حل شده است، گفت: در اولین مرحله ۲۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح کارگو تخصیص داده شده است.

وی با عنوان این که صادرات برنج نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: ممنوعیتی در این بخش وجود ندارد.

ساداتی نژاد با تاکید براین که تولید باید به سمت زنجیره برود زیرا برای تولیدکننده بهتر خواهد بود و مدیریت نیز مطلوب خواهد بود، گفت: متاسفانه اتحادیه ها قدرتمند نیست و در استان مازندران نباید اجازه داد زایشی در تشکل ها ایجاد و باید تشکل ها یکی و متحد شود.

وی با تاکید براین که تا پایان دولت تمامی اراضی کشاورزی باید دارای سند شوند، گفت: در زمینه مکانیزاسیون، تسهیلات به بخش برگردانده می شود اما سئوال این است که چرا مازندران فاقد کارخانه کمباین سازی یا تراکتورسازی است و می توان با مشارکت با کشورهای حاشیه از جمله روسیه این بخش ها را فعال کرد.

کد خبر: ۱۸۲٬۲۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha