۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
راه آهن اینچه برون به شاهرود بودجه ملی خواهد گرفت
نماینده شاهرود و میامی در مجلس:

راه آهن اینچه برون به شاهرود بودجه ملی خواهد گرفت

شاهرود- نماینده شاهرود و میامی در مجلس، گفت: با رایزنی هایی که با رئیس سازمان مدیریت برنامه و وزیر راه صورت گرفت، پروژه راه آهن اینچه برون، شاهرود، طبس و سپس جنوب کشور، بودجه ملی خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اصغر خانی ظهر پنجشنبه در مراسم بهره برداری از قطار محلی سمنان به مشهد به میزبانی راه آهن شمال شرق(۱) شاهرود با بیان اینکه بودجه خوبی در سال ۱۴۰۱ به راه آهن کشور داده شده است، تاکید کرد: نمایندگان استان سمنان قول مساعد را به مسئولان رجا می دهند که بودجه سال آتی ناوگان حمل و نقل ریلی به صورت ویژه دیده شود.

وی با بیان اینکه راه آهن اینچه برون به شهرستان شاهرود جنوب کشور از اقداماتی بود که در دست پیگیری است، تاکید کرد: این طرح در ادامه روند اجرایی خود نیازمند مطاعات کوتاه و معدودی بود که صورت گرفته است.

اخذ ماده ۲۳

نماینده شاهرود و میامی در مجلس بیان کرد: مشکل اصلی این خط ریل اخذ مجوز ماده ۲۳ بود که در خلال رایزنی هایی که با وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه بودجه داشتیم، قول مساعد داده اند که این اقدام قبل از سال جدید صورت گیرد و طرح راه آهن اینچه برون به شاهرود و سپس طبس و جنوب کشور که آسیای میانه را به خلیج فارس ارتباط می دهد، در ردیف بودجه ملی قرار بگیرد.

خانی با بیان اینکه مسیر اینچه برون به شاهرود و سپس طبس و جنوب کشور و خلیج فارس بسیار دارای اهمیت است، ابراز کرد: در این طرح شاهرود به مثابه هاب حمل و نقل ریلی، شاهد توسعه و اشتغال زایی بسیار خوبی خواهد بود.

وی با بیان اینکه امسال بخش های مختلفی را در بودجه به صورت ویژه دیدیم که از جمله آنها می توان به وزارت نیرو اشاره کرد و مردم شاهد برکات آن، با عدم قطعی برق بودند، تاکید کرد: اگر به وزارت نیرو رسیدگی نمی شد و سال ۱۴۰۱ بودجه وزارت نیرو را ۷۰ درصد افزایش نمی دادیم، هم بحران آبی در کشور پدید می آمد چرا که ۳۰۰ شهر کشورمان در بحران آبی هستند و هم قطعی برق را می بایست می داشتیم که خوشبختانه این امر صورت نگرفت.

به گزارش بازار، از امروز قطار محلی سمنان مشهد با توقف در ایستگاه های سمنان، دامغان و شاهرود و نهایتاً مشهد مقدس آغاز به کار کرد این قطار همه روزه صبح از سمنان و شب از مشهد مقدس حرکت خواهد کرد.این طرح می تواند به گردشگری استان سمنان نیز کمک شایانی کند.

کد خبر: ۱۸۲٬۱۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha