۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱
نوسازی ناوگان ریلی در دولت قبل انجام نشد| میراث‌دار مشکلات هستیم
مدیرعامل راه آهن کشور:

نوسازی ناوگان ریلی در دولت قبل انجام نشد| میراث‌دار مشکلات هستیم

شاهرود- مدیرعامل راه‌آهن کشور با بیان اینکه دوسال کرونایی که خیی از قطارها متوقف شدند، بهترین فرصت برای بازسازی ناوگان ریلی بود، گفت: متاسفانه دولت قبل این کار را صورت نداد تا میراث‌دار مشکلات باشیم.

به گزارش خبرنگار بازار، میعاد صالحی ظهر پنجشنبه در مراسم راه اندازی قطار محلی سمنان، دامغان، شاهرود به سمت مشهد به میزبانی راه آهن شمالشرق(۱) با بیان اینکه رجا میراث دار مشکلات است، بیان کرد: در ایام کرونا بسیاری از قطارها با کمبود مسافر روبرو و حذف شده بودند و این فرصتی بود که نوسازی ناوگان ریلی به خصوص لوکوموتیو صورت گیرد که متاسفانه دولت قبل آن را انجام نداد و رجا وارث عدم تعمیرات و نوسازی لوکوموتیو است که یکی از معضلات ما محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در دوران پساکرونا استان های متعددی تقاضای راه اندازی قطار به خصوص به مقصد مشهد مقدس دارند که کار دشواری برای رجا است، افزود: علی رغم اینکه استان های مختلف این درخواست را دارند و با توجه به اولویت های تردد ریلی، استان سمنان در اولویت قرار گرفت و امروز شاهد بهره برداری قطار سمنان – مشهد هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ناوگان ریلی المان اقتدار جمهوری اسلامی ایران است زیرا ما نیاز به جهش اقتصادی داریم اما باید بدانیم که یکی از ستون های این خیمه جهش اقتصادی، حمل و نقل محسوب می شود، بیان کرد: ستون توسعه حمل و نقل کشور، ناوگان ریلی است که در سیاست های ابلاغی نیز بر توسعه آن تاکید شده است و خوشبختانه دولت و مجلس، تلاش خوبی در این زمینه دارند.

در دوران پساکرونا استان های متعددی تقاضای راه اندازی قطار به خصوص به مقصد مشهد مقدس دارند

صالحی با بیان اینکه انتظار داریم در بودجه ۱۴۰۲ رشد خوبی را برای راه آهن شاهد باشیم چرا که مشکلات رجا با ۱۰ درصد و ۲۰ درصد افزایش حل نخواهد شد و ما انتظار داریم که دست کم بودجه رجا چهار برابر شود تا عقب ماندگی تاریخی جبران شود، بیان کرد: امروز ما در رجا نیاز داریم که هم عقب ماندگی های گذشته را به خصوص در بهسازی و نوسازی، انجام دهیم و هم نیاز به توسعه ناگان داریم تا استان های ما بتوانند از حمل و نقل ریلی برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد حوزه مسافربری ما در کشور، به مقصد مشهد صورت می گیرد و بخش عمده این تردد از مسیر استان سمنان محقق می شود، افزود: استان ها و شهرستان هایی که در مسیر کریدوری حضور دارند می توانند توسعه پیدا کنند چرا که حمل و نقل ظرفیت عظیمی را به لحاظ بار و مسافر به آنها خواهد بخشید لذا نیاز است که راه آهن تقویت بهتری شود.

مدیرعامل راه آهن کشور با بیان اینکه توسعه ناوگان باری و واگن مسافربری در کنار توسعه خطوط ریلی اولویت هایی هستند که در دستور کار داریم، بیان کرد: وجود قطار مسافربری محلی سمنان – مشهد مطالبه مردم بود که خوشبختانه امروز محقق شد و امیدواریم که مردم استقبال خوبی داشته باشند.

کد خبر: ۱۸۲٬۱۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha