۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
نخلداران، سفره دلالان را رنگین نکنند| تکذیب کاهش قیمت خرمای دشتستان
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

نخلداران، سفره دلالان را رنگین نکنند| تکذیب کاهش قیمت خرمای دشتستان

بوشهر- بنافی تولیدکننده خرمای دشتستان با تکذیب کاهش قیمت خرما گفت: از نخلداران و تولیدکنندگان انتظار می‌رود با دلالان همکاری نکنند.

حبیب بنافی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به بروز شایعاتی مبنی بر پایین آمدن قیمت خرما در شهرستان دشتستان با تکذیب این مساله اظهار داشت: خرماداران منطقه دشتستان برای فروش خرما، هیچگونه عجله‌ای نداشته باشند و به شایعات دلالان تاجرنما توجه نکنند.

وی افزود: برخی دلالان تاجرنما، برای اینکه خرمای نخلداران در سردخانه را ارزان خرید کنند در نبود فضای اطلاع رسانی مناسب، شایعاتی مبنی بر پایین آمدن قیمت خرما منتشر کردند که اصلا صحت ندارد.

این تولیدکننده خرمای دشتستان با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان و خرماداران به این شایعات توجه نکنند خاطر نشان کرد: خرمای کبکاب "کارتون موزی"، همچنان در قیمت بالای هر کیلوگرم ۲۴۰ هزار ریال در بازار معامله می‌شود.

بنافی در تشریح دلایل کاهش معاملات خرما در دو هفته اخیر گفت: معمولا دو هفته پس از اتمام فصل برداشت، رکودی در بازار ایجاد می‌شدد که البته ربطی به قیمت ندارد.

وی، تغییر قیمت مصرف کننده از کانال قیمت سال گذشته به جدید را از دیگر دلایل رکود بازار برشمرد و افزود: بزودی و حداکثر تا دو هفته آینده، شاهد رونق مجدد بازار خرما خواهیم بود.

بنافی خطاب به تولیدکنندگان خرما یادآور شد: برای فروش خرما در شرایط کنونی عجله نکنید، چرا که چه امروز خرما را از سردخانه بیرون بیاورید و چه فروردین آینده، برای پرداخت هزینه سردخانه تخفیفی شامل شما نمی‌شود و باید کرایه تا فروردین را پرداخت کنیم.

وی اضافه کرد: از تولیدکنندگان خرما انتظار داریم با حوصله و بدون تعجیل، عمل کرده و سفره دلالان را رنگین نکنند.

کد خبر: ۱۸۲٬۱۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha