۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
خط و نشان استاندار فارس برای بانک ها؛ اگر قصد همکاری ندارید از فارس خارج شوید

خط و نشان استاندار فارس برای بانک ها؛ اگر قصد همکاری ندارید از فارس خارج شوید

شیراز - استاندار فارس گفت: بانک ها از امکانات استان فارس استفاده می کنند و امنیت آنها نیز تامین می شود اما اگر قرار باشد که همکاری نکنند باید از این استان خداحافظی کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدهادی ایمانیه ظهر پنجشنبه در جلسه شورای گفتگوی بخش دولتی و خصوصی استان فارس که با حضور رئیس بانک مرکزی برگزار شد، گفت: باید در حوزه اعطای تسهیلات منابع، تدبیری اندیشیده شود زیرا موجب گفتگوهای متعدد و متنوع وبی‌نتیجه در استان فارس شده است.

وی ادامه داد: با توجه به وسعت فارس و فعالیت خوب اقتصادی در بخش خصوصی، استان رتبه ۲۹ کشور در زمینه دریافت تسهیلات بانکی را کسب کرده و نیاز است که در زمینه رفع این مساله فکری اندیشیده شود.

استاندار فارس با بیان اینکه مساله اصلی ما، عدم همراهی بانک‌های خصوصی استان در شورای هماهنگی بانک‌هاست، افزود: این بانک‌ها از امکانات این مملکت استفاده می‌کنند و ملزم به تمکین هستند.

وی تصریح کرد: امنیت این بانک‌ها حاصل تلاش مدیران استان و مسئولان انتظامی است و اگر قرار نیست همکاری کنند، باید از این استان خداحافظی کنند.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه امسال، سال تولید دانش بنیان است، گفت: باید درصد وامی که به تولید اختصاص می‌یابد به نسبت سال قبل افزایش پیدا کند و این مسئله در جلسه‌ای با رئیس جمهور هم مطرح شده است.

ایمانیه پیشنهاد داد؛ معاونتی با تمام اختیارات بانک مرکزی به عنوان رابط با استان‌ها تعیین شود تا در پایان جلسات تسهیل و سرمایه گذاری در استان، موارد به ایشان ارجاع شود.

وی گفت: نهضتی با کمک بانک‌ها در حوزه‌های آب، برق و کارخانجات نیمه راکد و کمتر از ۵۰ درصد ایجاد شود، اگر قرار است اشتغال تولید افزایش یابد، نیاز به آب است و در این زمینه حمایت بانک مرکزی لازم است.

استاندار فارس افزود: باید حوزه افزایش منابع بر اساس ماده ۵۶ به صورت جدی افزایش یابد تا مشکلات تأمین آب‌ها و پساب‌ها مرتفع شود.

وی ادامه داد: همچنین در احداث نیروگاه‌های برق هم نیاز به یک سرمایه گذاری وسیع و جدی است و با اعتبارات دولت امکان ندارد.

ایمانیه با تاکید بر لزوم احیای تولید در استان فارس گفت: فعال شدن کارخانجات نیمه فعال با افزایش درصد وام به تولید به نسبت سال۱۴۰۰ مورد مهمی است که باید به آن توجه شود.

کد خبر: ۱۸۲٬۱۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha