۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
عبور ارزش بازار جهانی کنسرو قزل آلا از مرز ۹میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۲

عبور ارزش بازار جهانی کنسرو قزل آلا از مرز ۹میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۲

در حالیکه ماهی قزل آلا پرورشی بیش از نیمی از کل قزل آلای تولید شده در جهان را تشکیل میدهد، کارشناسان میگویند: بخش کنسرو ماهی قزل آلا نیز بازاری پویا دارد و انتظار میرود تا ۲۰۳۲ به ۹ میلیارد دلار برسد.

بازار؛ گروه کشاورزی: صنعت آبزیان جهان صنعت پویایی است که روند رو به رشدی دارد و کنسرو ماهی نیز مستثنی از این روند رو به رشد نیست به طوری که کارشناسان، بازاری به ارزش ۴.۵ میلیارد دلار برای بخش کنسرو ماهی قزل آلا تا پایان سال جاری میلادی تخمین زده اند.

رشد ۷ درصدی بازار جهانی کنسرو ماهی قزل آلا تا سال ۲۰۳۲

در واقع بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی موسسه آماری-تحلیلی Fact.Mr انتظار می رود بازار جهانی کنسرو ماهی قزل آلا تا ده سال آینده رشدی بالغ بر ۷ درصدی داشته باشد و به این ترتیب ارزش بازار این محصول تا پایان سال ۲۰۳۲ به بیش از ۹ میلیارد دلار برسد.

در بحث کنسرو قزل آلا، آمریکا بزرگترین بازار است و در سال ۲۰۲۲ ارزش این محصول در این منطقه به بیش از ۷۷۵ میلیون دلار رسیده است

بر اساس این گزارش، در حالی که شهرنشینی سریع باعث افزایش تقاضا برای محصولات کنسرو شده غذاهای دریایی در کشورهای توسعه یافته مانند کانادا، ایالات متحده، فرانسه و بریتانیا و سایرین شده است، کارشناسان می گویند: انتظار می‌ رود بازار جهانی کنسرو ماهی قزل آلا نیز به دلیل افزایش نگرانی‌ های بهداشتی و افزایش تقاضا برای محصولات غذایی راحت، گسترش یابد.

ژاپن؛ بازاری پویا برای کنسرو ماهی قزل آلا

بر اساس این گزارش، ایالات متحده بزرگترین بازار کنسرو ماهی قزل آلا است و در سال ۲۰۲۲ ارزش این محصول در این منطقه به بیش از ۷۷۵ میلیون دلار رسیده است.

همچنین در این گزارش آمده است از دیگر بازارهای پویا و فعال برای کنسرو قزل آلا می توان به ژاپن اشاره کرد که در سال ۲۰۲۱ ارزشی بالغ بر ۳۶۳ میلیون دلار برای آن به ثبت رسیده است.

علاوه بر این، افزایش تقاضا برای محصولات مبتنی بر پروتئین از سوی مشتریان متعصب سلامت پیش بینی می شود که بازار کنسرو ماهی قزل آلا در ژاپن را تقویت کند. نکته جالب توجه اینکه ماهی قزل آلا پرورشی بیش از نیمی از کل ماهی قزل آلا تولید شده در سراسر جهان را تشکیل می دهد و بنابراین بر تجارت جهانی تسلط دارد و بخش قابل توجهی از کنسرو قزل آلای تولیدی در سطح جهان از ماهی پرورشی است.

کد خبر: ۱۸۲٬۱۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha