۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
تولید داخل توانایی رقابت در بازار جهانی را دارد
یک فعال اقتصادی:

تولید داخل توانایی رقابت در بازار جهانی را دارد

گرگان – حبیبی نژاد، مدیرعامل شرکت ایمن‌گستر سوکماد از صادرات محصولات این واحد تولیدی به کشورهای همسایه خبر داد و گفت: خوشبختانه در حال حاضر تولید داخل توانایی رقابت در بازارهای جهانی را دارد.

سعید حبیبی نژاد در گفتگو با بازار اظهار کرد: سیستم‌هایی که در شرکت تولید می‌شود در زمینه هوشمندسازی گلخانه، اتوماسیون کنترل اقلیم و سیستم تغذیه و آبیاری گلخانه است که باهوش مصنوعی کار می‌کند.

مدیرعامل شرکت ایمن‌گستر سوکماد با بیان اینکه نمونه خارجی دستگاه‌های تولیدی شرکت در بازار موجود است، ادامه داد: دستگاه‌های اروپایی با مشکلاتی در زمینه گارانتی، پشتیبانی و کمبود قطعات مواجه هستند.

وی افزود: همین عدم ارائه خدمات شرکت‌های خارجی سبب شده فرصتی برای معرفی کیفیت محصولات تولید داخل مهیا شود.

حبیبی نژاد با اشاره به اینکه قیمت تمم شده نمونه‌های خارجی سه تا چهار برابر تولید داخل است، خاطرنشان کرد: این شرکت رایزنی‌هایی را با کشورهای حاشیه دریای خزر داشته تا بتواند این محصولات را در کشورهای هم‌جوار عرضه کند.

وی از صادرات محصولات تولیدی شرکت به کشورهایی از قبیل عمان و ازبکستان خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر تولید داخل توانایی رقابت در بازارهای جهانی را دارد و در صورت حمایت دولت می‌توان دفتر نمایندگی فروش را در سایر کشورها ایجاد کرد.

این فعال اقتصادی با تأکید بر اینکه بیشترین قطعات مورداستفاده در دستگاه‌های تولیدی ما در داخل کشور تولید می‌شود، اضافه کرد: بخش بسیار کوچکی از قطعات وارد می‌شود.

وی حرکت به سمت مکانیزاسیون را از اولویت‌های صنعت کشاورزی برشمرد و افزود: این شرکت، دوره‌های آموزشی باهدف هوشمندسازی و جلوگیری از اتلاف انرژی را در شهرهای مختلف برگزار می‌کند.

سعید حبیبی نژاد صرفه‌جویی اقتصادی و کمک به کنترل صحیح گلخانه‌ها را مهم‌ترین دستاورد استفاده از سیستم‌های هوشمند عنوان کرد و گفت: شرکت ما بدون اتکا به تسهیلات دولتی و بانکی، با ارائه شرایط ویژه از قبیل فروش تمام اقساط توانسته از گلخانه داران حمایت کند.

وی در خاتمه یادآور شد: در زمینه تولید دستگاه‌های هوشمندساز گلخانه، اتوماسیون کنترل اقلیم و سیستم تغذیه و آبیاری گلخانه، توانایی رقابت در بازارهای جهانی را داریم.

کد خبر: ۱۸۲٬۰۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha