۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹
۵۰ درصد محصولات دارویی طیور در شرکت رویان دارو تولید می شود
یک فعال اقتصادی:

۵۰ درصد محصولات دارویی طیور در شرکت رویان دارو تولید می شود

گرگان- پازوکی پلاشت،کارشناس علمی شرکت رویان دارو گفت: بالای ۵۰ درصد محصولات داروهای مورد نیاز در ایران را شرکت رویان دارو تولید می کند.

طاهر پازوکی پلاشت در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: حدود ۹۰ درصد محصولات در داخل شرکت تولید می شود و سبد کاملی از محصولات را به استان گلستان که عمده فعالیت آن دام و طیور است، ارسال می شود.

کارشناس علمی شرکت رویان دارو با بیان اینکه فعالیت خود را با تولید محصولات داروهای طیور آغاز کرد، افزود: پس از مدتی خط تولید مواد ضد عفونی کننده و سپس داروهای تزریقی دامی تولید شد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر محصولاتی که امکان تولید آن در داخل نبود، شرکت نسبت به واردات مواد اولیه آن اقدام کرد و به این ترتیب اکنون نمایندگی پخش بیش از ۱۲ کمپانی و برند معروف دنیا را در ایران داریم.

پازوکی پلاشت بیان کرد: در حال حاضر حدود ۳۰۰ قلم دارو و مواد ضد عفونی کننده در بخش‌های دام، طیور، آبزیان و هر آنچه که مربوط به دامپزشکی است را شرکت ما تولید یا وارد می کند.

وی افزود: بالغ بر ۴۰ شرکت پخش در سراسر ایران داریم که حدود ۹۰ درصد محصولات در داخل شرکت تولید می شود که از این میزان سبد کاملی از محصولات را به استان گلستان که عمده فعالیت آن دام و طیور است، ارسال می شود.

کارشناس علمی شرکت رویان دارو گفت: بالای ۵۰ درصد محصولات داروهای مورد نیاز در ایران را شرکت رویان دارو تولید می کند.

وی در خصوص صادرات دارو، گفت: بحث صادرات خیلی متفاوت است چراکه هر دارویی باید بر اساس قوانین کشور تولیدکننده صادر شود از طرفی با قوانین کشور مقصد هم باید هم خوانی داشته باشد زیرا بعضی از استانداردها از کشوری به کشور دیگر متفاوت است.

گفتنی است، شرکت رویان دارو از اواخر دهه ۸۰ تحت عنوان شرکت جامدات آفاق فعالیت خود را شروع و بعد نام خود را به رویان دارو تغییر داد.

کد خبر: ۱۸۲٬۰۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha