۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴
مدیران بخش آب بسته‌ای از پروژه‌های رفع تنش آبی ارائه کنند
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران:

مدیران بخش آب بسته‌ای از پروژه‌های رفع تنش آبی ارائه کنند

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، در پنجاه و هفتمین نشست مدیران ارشد بخش آب کشور از آنان خواست بسته‌ای از پروژه‌های رفع محدودیت آبی در حوزه آبرسانی به شهرهایی که در معرض تنش هستند، ارائه دهند.

به گزارش بازار، محمد جوانبخت با اشاره به خشکسالی‌های سال‌های اخیر و کاهش منابع آب گفت: وزارت نیرو پیگیر تمام طرح‌های نیمه‌تمام و اولویت‌دار بوده و به جد به دنبال تأمین اعتبار برای این پروژه‌هاست.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از کنتورهای آب برای مصارف مختلف و مدیریت مصرف تاکید کرد: با افرادی که چاه‌ها را به کنتور مجهز ننمایند، طبق مقررات برخورد شود.

معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران نیز در این نشست اظهار داشت: طبق برآوردهای صورت گرفته شرکت‌های آب منطقه‌ای بین ۱۵ تا ۲۰ هزارمیلیارد تومان اموال مازاد دارند و باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق برای سال آینده تمامی شرکت‌هایی که مشمول این بند هستند، از این ظرفیت برای تامین منابع مالی بهره گیرند.

هوشنگ ملایی افزود: در نشست‌های تخصصی با سازمان برنامه و بودجه، موافقت‌هایی در زمینه اصلاح نرخ‌های بخش صنعت و شرب در زمینه اصلاح تعرفه‌ها صورت گرفته و آماده دریافت پیشنهاد شرکت‌ها در این زمینه هستیم.

وی گفت: در تلاش هستیم تا زمینه‌ای فراهم شود تا شرکت‌های آب منطقه‌ای همانند شرکت آب و برق خوزستان یا شرکت توسعه منابع آب و نیرو بتوانند از منابع داخلی خود در طرح‌های تاسیسات آبی هزینه کنند و در این زمینه نشست‌هایی با سازمان برنامه و بودجه برگزار شده است.

ملائی با اشاره به بزرگ شدن قراردادهای حجمی گفت: در حال حاضر حدود ۴۵ درصد از هزینه شرکت‌های آب منطقه‌ای صرف قراردادهای حجمی می‌شود که عمدتا تامین نیروی انسانی است و این خطری برای مجموعه به شمار می‌رود، چرا که بیش از دو و نیم برابر حقوق و دستمزد شرکت‌هاست و قراردادهای شرکت نهایتا باید برابر با حقوق و دستمزدی باشد که شرکت‌ها می‌پردازند.

همچنین معاون امور تلفیق و تنطیم‌گری شرکت مدیریت منابع آب ایران در این گردهمایی اظهار داشت: اگر دیدگاه ما اقتصادی و هزینه‌ای باشد، سد برای آب شرب می‌سازیم در حالی که خطوط انتقال اجرا نشده است، سد برای کشاورزی می‌سازیم، ولی خطوط توزیع اجرا نشده و نتوانستیم مشکلات جامعه را با ساختن سد برطرف سازیم، در حالی که چنین نگاهی به هیچ وجه مورد قبول نیست.

وی تاکید کرد: باید در برنامه‌ریزی‌های جدید به دنبال تغییر رویکرد بوده و نسبت به آسیب‌های زیست‌محیطی، رویکرد پیشگیرانه را تقویت کنیم.

کد خبر: ۱۸۲٬۰۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha