۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵
درهم شکستن تحریم‌ها با افزایش صادرات پالایشگاه ستاره خلیج فارس
مدیرعامل نفت ستاره خلیج فارس خبرداد؛

درهم شکستن تحریم‌ها با افزایش صادرات پالایشگاه ستاره خلیج فارس

بندرعباس -مدیرعامل نفت ستاره خلیج فارس گفت: علی‌رغم اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشور و قرار دادن این پالایشگاه در لیست تحریم ، سودآوری بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان افزایش داشته است.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی و بین‌الملل شرکت نفت ستاره خلیج فارس، علیرضا جعفرپور با تبریک فرارسیدن روز ملی صادرات، بیان کرد: شرکت نفت ستاره خلیج فارس علاوه بر ایفای رسالت خودکفایی و تأمین سبد سوخت کشور، یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی در منطقه خاورمیانه نیز محسوب می‌شود و علی‌رغم قرار گرفتن پالایشگاه ستاره خلیج فارس در لیست تحریم‌ها، با رویکردها و برنامه‌ریزی‌های راهبردی، صادرات این شرکت از طریق مرزهای دریایی رونق یافته است و مقدار فراوانی از فرآورده‌های ویژه‌ی تولیدی پالایشگاه با رعایت منافع و مصالح شرکت و حفظ اقتدار ملی، از این مسیر صادر شده و سود و ارز آوری برای کشور را همراه داشته است.

وی افزود: شرکت نفت ستاره خلیج فارس با برطرف سازی و حل مشکلات و تنگناهای مسیر صادرات در تلاش است نقاط هدف صادراتی و کشورهای متقاضی را با همکاری ارگان‌های ذی‌ربط در جهت گسترش فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی در عرصه صادرات و ایجاد ظرفیت‌های جدید صادراتی با سرآمد شدن در بخش صادرات شناسایی کند و این مهم را به عنوان هدف کاری و توسعه سازمانی خود قرار داده است.

جعفرپور با اشاره به اهمیت صادرات شرکت‌ها به عنوان موتور محرکه اقتصادی و رمز بقای آن‌ها در بازارهای جهانی، ابراز کرد: روز ۲۹ مهر ماه، روز ملی صادرات، می‌بایست سمبلی برای ارج نهادن به تلاش‌های انجام شده از سوی نیروی متخصص و جوانی که در راستای پیاده سازی شعار سال «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» شده و اثرات ناشی از

تحریم‌ها را کمرنگ جلوه داده قرار داده شود. این جوانان متخصص و توانمند با اﺗﺨﺎذ سیاست‌های کاربردی در ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ عرضه و تقاضا، ظرفیت‌های صادراتی را تقویت بخشیده و راهی برای نفوذ و حضور در بازارهای جهانی را فراهم آورده‌اند و زمینه‌ساز افزایش مذاکرات و توسعه بازاریابی‌های هدفمند شده‌اند.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس در پایان گفت: این شرکت طی ۶ ماه گذشته سال جاری بیشترین حجم صادرات دریایی از انواع فرآورده‌های ویژه تولیدی پالایشگاه را به خود اختصاص داده است.

کد خبر: ۱۸۲٬۰۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha