فروش فیلترشکن تا ۲۸۰ هزار تومان!

فروش فیلترشکن تا ۲۸۰ هزار تومان!

قطع سرویس برخی اپلیکیشن‌های خارجی باعث افزایش خرید فیلترشکن در بازار ایران شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اتحادیه فناوران رایانه تهران، خرید فیلترشکن در بازار ایران به دلیل برخی ناآرامی‌ها رونق گرفته است. این در حالی است که بررسی‌ها نشان می‌دهد، پس از فیلتر حدود ۲۰ پلتفرم بین‌المللی در یک ماه اخیر، امروز روند مسدودسازی VPN ها به اوج خود رسیده است. با این حال برخی از مسئولان به مردم می‌گویند تا زمان قطع برخی اپلیکیشن‌های خارجی از پلتفرم‌های ایرانی استفاده کنند؛ اما مردم زیر بار صحبت‌های مسئولان نمی‌روند چراکه آنها به اپلیکیشن ایرانی اعتماد ندارند.

در همین مورد بازرس هیات مدیره اتحادیه فناوران رایانه تهران می‌گوید: این روزها بخش زیادی از نخبگان یا فعالان استارت آپی به کشورهای اروپایی مهاجرت کردند. علت مهاجرت این افراد هم به شرایط سیاسی یا اقتصادی مربوط می‌شود. حالا با محدود کردن اینترنت و قطع شدن برخی اپلیکیشن‌های خارجی برخی مردم دیگر نمی‌توانند از اعضای خانواده خود با خبر شوند.

سید سعید نقوی‌الحسینی در ادامه توضیح می‌دهد: با توجه به شرایط فعلی کشور تقاضا برای خرید فیلترشکن‌ها به شکل قابل توجهی زیاد شده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد دامنه جستجوی کاربران ایرانی برای دریافت VPN یک رکورد تاریخی و افزایشی ۳۰۰۰ درصدی را ثبت کرده است. او می‌افزاید: برخی مردم که فرزندان‌شان دانشجوی خارج از کشور است یا حیات کسب و کارشان به فضای مجازی وابسته است مجبورند برای خرید فیلترشکن به سراغ کافی‌نت‌ها یا رسته خدماتی موبایل بروند. متاسفانه اما در این شرایط فیلترشکن‌ها یا اختلال دارند یا به طور کلی قطع هستند.

قوی الحسینی در پاسخ به این پرسش که مردم بابت خرید فیلترشکن‌هایی که کارایی ندارند به کدام اتحادیه می‌توانند شکایت کنند؟ پاسخ می‌دهد: مردم باید ببینند از کدام اتحادیه خدمات کسب کرده‌اند؟ چنانچه مردم بابت خرید فیلترشکن هزینه گزافی داده باشند برای دریافت‌حقوق‌شان به اتحادیه فناوران رایانه، مخابرات یا صوت و تصویر مراجعه کنند.

کد خبر: ۱۸۲٬۰۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha