۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
خودروهای دودزا متوقف می‌شوند

خودروهای دودزا متوقف می‌شوند

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: دودزا بودن ۶۳ هزار تومان و به ازای هر روز نداشتن معاینه فنی نیز ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان جریمه برای راننده خودرو در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش بازار، سرهنگ علی اصغر شریفی گفت: دودزا بودن دو جریمه دارد؛ اول اینکه خودرو به علت دودزا بودن جریمه می‌شود و دوم به علت این موضوع، اعمال قانون و متوقف خواهد شد و در ادامه پلاک اعزام به تعمیرگاه دریافت می‌کند و حتما باید به تعمیرگاه برود و رفع نقص انجام دهد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: خودرو دود زا باید به معاینه فنی برود و پس از آن به پلیس مراجعه کند همچنین جریمه دودزا بودن نیز ۶۳ هزار تومان است و به ازای هر روز نداشتن معاینه فنی نیز ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان جریمه برای راننده خودرو در نظر گرفته می‌شود.

سرهنگ شریفی با بیان اینکه معاینه فنی یک بررسی کلی است، افزود: در این فرایند علاوه بر موضوعی مانند دودزا بودن به ارتفاع ماشین، وضعیت ظاهری، چراغ‌ها، شیشه، رینگ‌ها و لاستیک‌ها توجه می‌شود.

وی با بیان اینکه در معاینه فنی موضوع آلایندگی خودروها کنترل و این فرایند با استفاده از یک دستگاه در اگزوز انجام می‌شود، گفت: موضوع بعدی سیستم تعلیق و کمک‌فنرهای خودرو است همچنین سالم‌بودن شیشه خودرو و وجود ترک روی آن بسیار جدی و مهم است. یک ترک کوچک شاید در نگاه اول جدی نباشد، اما ممکن است که همین سهل‌انگاری باعث بروز حوادث جدی شود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: سیستم روشنایی خودرو و برف‌پاک‌کن‌ها نیز در فرایند معاینه فنی مورد بررسی قرار می‌گیرد که این دو عامل به دید بهتر راننده حین رانندگی کمک می‌کند همچنین ریسک حادثه را کاهش می‌دهد.

کد خبر: ۱۸۲٬۰۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha