۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶
جنگل‌های دست‌کاشت فرصتی برای فعالیت اقتصادی و تولید ثروت در کشور هستند
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

جنگل‌های دست‌کاشت فرصتی برای فعالیت اقتصادی و تولید ثروت در کشور هستند

بوشهر- جعفریان مدیر کل دفتر امور بیابان سازمان جنگلها و مراتع کشور گفت: جنگل‌های دست کاشت به عنوان فرصتی برای فعالیت اقتصادی و تولید ثروت در کشور باید مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

وحید جعفریان در حاشیه بازدید از طرح‌های بیابان زدایی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: اجرای طرح‌های بیابان زدایی در راستای کاهش ریزگردها و آسیب‌های احتمالی ناشی از آن با وجود کمبود منابع مالی و اعتباری در مناطق مختلف کشور در دست انجام است.

وی افزود: با وجود کاهش منابع اعتباری، لکن‌نباید طرح‌های بیابان زدایی متوقف شود و این در حالیست که در شرایط کنونی، بسیاری از پروژه های بیابان زدایی متوقف شده یا کند هستند.

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور خاطر نشان کرد: با وجود اینکه سالانه بیش از یک میلیون هکتار از عرصه های کشور تحت تاثیر بیابان زایی قرار گرفته‌اند، اما اعتبار کافی برای مقابله با این پدیده را نداریم و تنها ۳۰ درصد از وضعیت را می‌توانیم ساماندهی کنیم.

جعفریان بیان کرد: در یکسال اخیر حدود ۳۲۰ هزار هکتار از اراضی کشور بیابان زدایی شده که انتظار داریم با تامین‌اعتبارات مورد نیاز، شتاب و کیفیت بهتری داشته باشیم.

وی از جنگل‌های دست کاشت به عنوان فرصتی برای فعالیت اقتصادی و تولید ثروت نام برد و گفت: توسعه جنگل‌های دست‌کاشت، گامی در ایجاد اشتغال پایدار و تولید ثروت برای جوانان است و باید در این مسیر گام برداریم.

جعفریان یادآور شد: متاسفانه خشکسالی های چند دهه اخیر، وضعیت بیابان زایی را گسترش داده و باید اعتبارات لازم برای مقابله با این پدیده را داشته باشیم تا علاوه بر تامین سلامت جامعه، گردشگری و حوزه اقتصاد و تولید نیز رونق بگیرد.

کد خبر: ۱۸۲٬۰۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha