۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
بازار آشفته اجاره مسکن در شاهرود
فیلم استان‌ها؛

بازار آشفته اجاره مسکن در شاهرود

شاهرود- کارشناسان اقتصادی می‌گویند که دو سوم سبد هزینه خانوار شهری در شاهرود تنها صرف مسکن می‌شود و این نشان از افزایش بهای اجاره مسکن در این شهرستان دارد.

بازار، گروه استان ها: اجاره‌بها در شاهرود به اندازه‌ای بالا رفته که در برخی موارد به شهرهایی مانند تهران و مشهد طعنه می‌زند. در حالی که این شهر یک سی ام این دو ابرشهر کشور نیز وسعت و جمعیت ندارد. برای مثال اجاره بک واحد ۱۰۰ متری در منطقه خوب شهر شاهرود حتی به ۵۰ میلیون تومان پول پیش و ماهی هفت میلیون تومان اجاره نیز رسیده است موضوعی که در این شهر مانند یک خواب آشفته است تا واقعیت بازار اجاره مسکن!

کارشناسان اقتصادی می گویند که دو سوم سبد هزینه خانوار شهری در شاهرود تنها صرف مسکن می شود و این نشان از افزایش بهای اجاره مسکن در این شهرستان دارد. برخی مشاوران املاک اعتقاد دارند که چرخه قیمت گذاری مسکن طی سه، چهار سال اخیر، تفاوت کرده و از عرف و قانون و بنگاه داران به مالک محوری، تغییر پیدا کرده است به عبارت دیگر مالکان هستند که قیمت‌گذاری بر روی ملک و مغازه و خانه هایشان را در دست گرفته و در نتیجه هر مقداری که بخواهند، تعیین می کنند. از سوی دیگر نظارتی هم بر این موضوع نیست.

کارشناسان همچنین می‌گویند سایت های فروش اینترنتی مانند دیوار، شیپور . ... ضربه سنگینی به بازار ملک شاهرود زده چرا که مالکان قیمت های عجیب و غریبی را که نزدیک قیمت واقعی مسکن خودشان نیست را تعیین می‌کنند در نتیجه کم کم این مقدار به عرف بدل می‌شود و خود مالکان هم باور می‌کنند که ملک‌شان واقعاً چنین قیمتی دارد. گزارش بازار را در این ارتباط مشاهده کنید.

کد خبر: ۱۸۱٬۹۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha