۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
افزایش تعطیلات پایان هفته عقب ماندگی اقتصادی گردشگری را کاهش می دهد
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی مازندران:

افزایش تعطیلات پایان هفته عقب ماندگی اقتصادی گردشگری را کاهش می دهد

ساری – رئیس کمیسیون گردشگری و نمایشگاهی اتاق بازرگانی مازندران گفت: افزایش تعطیلات پایان هفته می تواند عقب ماندگی اقتصادی حوزه گردشگری و تبعات ناشی از کرونا را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار بازار، ایوب فلاح نژاد پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه کمیسیون گردشگری در سالن جلسات اتاق بازرگانی با اشاره به تبعات و پیامدهای ناشی از شیوع کرونا بر حوزه گردشگری استان گفت: در حال حاضر در برخی از کشورها از جمله استرالیا، پروازهای مسافری را از سر گرفته اند و در اروپا نیز شرایط خاصی برای برقراری پروازهای گردشگری در نظر گرفته است تا برای هر گردشگر یک گذرنامه کووید ۱۹ برای سفر صادر کنند.

وی با اشاره به اینکه تعطیلات پایانی هفته در بسیاری از کشورها دو روزه است، گفت: این امر سبب می شود که شمار اقامت گردشگران افزایش یابد و در کشور ما نیز بررسی ها نشان می دهد که تعطیلات دو یا سه روزه میزان اقامت مسافران را افزایش می دهد.

فلاح نژاد یادآور شد: اگر میزان تعطیلات پایانی به دو روز افزایش یابد تا حدی می تواند در جبران خسارت های ناشی از این بخش موثر باشد و در غیر این صورت نمی توان عقب افتادگی و مشکلات اقتصادی بخش گردشگری را جبران کرد.

وی گفت: وضعیت معیشتی مردم به گونه ای است که به نظر می رسد بخش گردشگری دیگر راندمان سابق را نداشته باشد و در این راستا باید حمایت های ویژه در نظر گرفته شود.

فلاح نژاد بهبود فضای کسب و کار و رونق گردشگری را مسئله بسیار مهم و حائز اهمیت برشمرد.

کد خبر: ۱۸٬۱۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha