۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۰
تجارت گران فیلتر شکن‌ها؛ بازار سلاطین مجازی کجاست ؟
بازار گزارش می دهد؛

تجارت گران فیلتر شکن‌ها؛ بازار سلاطین مجازی کجاست ؟

با مقداری جستجو در فضای مجازی به بازاری مملو از فروش «وی. پی. ان» آنهم با عناوینی همچون امپراتور، فیلتر شکن قوی و یا این قبیل موارد دست پیدا می کنیم که از تجارتی گران قیمت در این بخش خبر می دهد .

خبرگزاری بازار: بهره گیری مردم از خدمات در فضای مجازی طی سالهای اخیر روزافزون شده و حالا کار به جایی رسیده که اگر اینترنت نباشد همه کسب و کارها و ارتباطات جزیی افراد هم دچار اختلال می شود.

این در حالی است که طی سالهای اخیر رشد کسب و کارها در فضای مجازی بیش از پیش بوده و شاید به جرائت می توان گفت که ایجاد فضای فیزکی برای اشتغال آرام آرام هویتی تازه پیدا می کند.

در این میان قطعی،کندی و یا فیلتر برخی اپلیکیشن های اینترنت ،اپلیکیشن هایی که بیشترین پهنای باند را دارا هستند کار را به جایی رسانده که شرکت های نو ظهور در عرصه فروش «وی. پی. ان» رشد و رونق پیدا کنند.

«وی. پی ان» چیست و چه کاربردی دارد؟

«وی. پی. ان» یک ارتباط رمزگذاری شده از محل اتصال شما به اینترنت ایجاد کرده و آن را به منطقه دیگری، معمولا یک کشور دیگر ارسال کرده و سپس آن را وارد اینترنت عمومی می‌کند. این رویه باعث تغییر آدرس آی پی می‌شود و دیگر محل واقعی اتصال شما به اینترنت مشخص نخواهد شد.

با این حال با مقداری جستجو در فضای مجازی به بازاری مملو از فروش «وی. پی. ان» آنهم با عناوینی همچون امپراتور، فیلتر شکن قوی و یا این قبیل موارد دست پیدا می کنیم که گویای تجارتی گران قیمت در این بخش است.

تجارتی که همواره پس از فیلتر برخی از اپلیکیشن های پر کاربرد رونق گرفته و سود هنگفتی را از این اختلالات اینترنتی برای صاحبانش فراهم می کند.

در حال حاضر شرکت های مختلفی در ایران در زمینه فروش «وی. پی. ان» فعالیت می کنند این در حالی است که قوانینی در زمینه نحوه فعالیت این شرکت ها در کشور وجود ندارد و مشخص نیست این افراد با چه سازوکاری و با استفاده از چه روابطی به اصطلاح به تولید «وی. پی. ان» می پردازند و به واقع چه کسانی صحنه گردان فروش «وی. پی. ان» در کشور هستند.

جبار کوچکی نژاد در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به نظارت بر شرکت های داخلی فروش «وی پی ان» در پی قطعی اینترنت بیان کرد: با توجه به تلاطمات شکل گرفته در کشور هر گونه فعالیت در این بخش می تواند کشور را دچار مشکل کند.

وی با اشاره به مشکلات زیر ساختی در امر توسعه اینترنت بیان کرد: این جای سوال دارد که چرا با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری درباره تقویت پیام رسان های داخلی همچنان تاکید بر روی پیام رسان های قبلی است.

این نماینده مجلس بیان کرد: امروز پس از گذشت چندین سال وزیر ارتباطات باید بیاید و پاسخ دهد که چرا نتوانسته پیام رسان های داخلی را تقویت کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: برخی از پیام رسان ها امروز به پایگاه اطلاع رسانی دشمن تبدیل شده اند لذا ما نباید از این پایگاه ها غافل شویم. به اعتقاد بنده باید برخی مسئولین ذی ربط در این بخش پاسخگو باشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:رشد شرکت های داخلی «وی. پی. ان» در کشور هم از دیگر مشکلات به وجود آمده در کشور است.

وی تاکید کرد: شرکت های «وی. پی. ان» متاسفانه هرگونه مدیریت بر فضای اینترنت را دور می زنند. با این حال وزارت ارتباطات نیز باید در این بخش فکر اساسی کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر ما شاهد فعالیت شرکت های داخلی تولید «وی. پی. ان» در کشور هستیم و باید جهت نظارت بر این شرکت ها فکری اساسی کرد.

وی تاکید کرد: در صورت نیاز باید نظارت بر شرکت های فروش «وی. پی. ان» داخلی مد نظر قرار گیرد.

نماینده مردم رشت در مجلس تصریح کرد: با توجه به رشد شرکت های فوش «وی. پی. ان» انجام هرگونه تحقیق و تفحص از این شرکت ها امری ضروری است.

ارتباطات مافیایی

همچنین سید البرز حسینی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به نظارت بر شرکت های داخلی فروش «وی پی ان» در پی قطعی اینترنت بیان کرد: ما باید بستر لازم را برای انتقال صحیح اطلاعات در فضای اینترنت فراهم کنیم تا مردم بتوانند به فراخور نیاز خود از این فضا استفاده کنند و توجه به این مسئله از جمله وظایف دولت است که باید به آن پرداخته شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اوضاع در برخی از مسائل آشفته است و ما قانونی هم درباره نظارت بر این حوزه نداریم، تاکید کرد: این موضوع هم شامل فروش «وی. پی. ان» و هم کلیه سطوح این حوزه می شود.

وی با بیان اینکه بستر اقتصادی فضای مجازی در شرایط فعلی بر سایر بستر های دیگر آن می چربد، تاکید کرد: در حال حاضر بستر بسیاری از مشاغل و به ویژه مشاغل خانوارها در فضای مجازی جلوه گری می کند و با افقی که پیش رو قرار دارد در آینده بستر بسیاری ازمشاغل ما فقط در فضای مجازی دیده خواهد شد و این مشاغل دیگر فیزیکی نخواهند بود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در زمینه فروش «وی. پی. ان» ها وابسته به شرایط فعلی اگر خوب به آن پرداخته نشود و قوانین مساعدی در این بخش نداشته باشیم، به واقع بستر را برای یکسری کارهای غیرقانونی فراهم کرده‌ایم.

نماینده مردم خدابنده در مجلس تاکید کرد: نمی توانیم اینطور بگوییم که در بخش فروش «وی. پی. ان» هم مافیایی حاضر است اما می توانیم این را بگوییم که اگر در بخشی، قوانین و کنترل لازم را نداشته باشیم و آن بخش به هر نحوی درآمد زایی داشته باشد - بدون اینکه در این بستر بدهی خودش را بپردازد - طبیعی است که در این بخش مافیایی حاضر است.

وی تاکید کرد: البته افرادی که در این حوزه هستند شاید سواستفاده های غیرقانونی از این بخش هم داشته باشند و چه بسا نمونه های آن در عرصه و مشاغل مختلف رخ داده است.

نماینده مردم خدابنده در ادامه با اشاره به هرگونه تفحص از فعالیت شرکت های فروش «وی. پی. ان» در کشور بیان کرد: ما در بخش ارائه اطلاعات در فضای مجازی باید امنیتی ایجاد کنیم تا مردم بتوانند از همین برنامه هایی که نیاز به «وی. پی. ان» ندارد، استفاده کنند.

کد خبر: ۱۸۱٬۸۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha