۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
فشار کمبود بودجه دولت بر صنایع  سود ناشران را کاهش می دهد
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار مطرح کرد؛

فشار کمبود بودجه دولت بر صنایع سود ناشران را کاهش می دهد

غلامحسین دوانی گفت: عوامل بسیاری از کمبود بودجه تا قطعی برق و گاز می تواند در ارتباط با بهای تمام شده شرکت ها به طور مستقیم و غیرمستقیم دخیل باشد.  

بازار؛ گروه بورس: همچنان تاثیر منفی سیاست گذاری های دستوری دولت در بخش قیمت گذاری مورد انتقاد بسیاری از فعالان اقتصادی است. در همین رابطه یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: بسیاری از عوامل می تواند در ارتباط با بهای تمام شده شرکت ها به طور مستقیم و غیرمستقیم دخیل باشد.

غلامحسین دوانی، عضو جامعه حسابداران رسمی ایران افزود: لحاظ نکردن نقش برجام در این مهم موجب پنهان شدن بسیاری از موارد می شود، اما وقتی نقدینگی خزانه در دولت کاهش پیدا کند، نزدیک به ۴۰۰همت در شش ماهه دوم سال با کاهش مواجه باشد، از سوی دیگر توان مالی دولت هم کاهش پیدا می کند، به ناچار در قیمت گاز، برق و سایر حامل های انرژی که نقش تعیین کننده در بهای تمام شده شرکت ها دارند، نقش خود را نشان می دهد به طوری که قیمت تمام شده افزایش می یابد و حاشیه سود شرکت ها به شدت کاهش پیدا می کند و گزارشات منتشر شده در شش ماهه دوم از سوی شرکت ها را ممکن است با کاهش بازدهی مواجه سازد و انتظارات سهام داران را بر آورده نسازد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: بنابراین عدم حصول نتیجه در برجام موجب می شود بهای تمام شده محصولات شرکت ها افزایش پیدا کند.

غلامحسین دوانی در پایان تاکید کرد: قطعی برق، گاز و تعطیلی کارخانه ها و شرکت ها، کاهش راندمان تولید را به دنبال دارد و برای سرمایه گذاران نگران کننده است به طوری که موجب می شود در معاملات سهام در شش ماهه دوم تاثیر گذار باشد، یا بسیاری از افراد حقیقی سهام دار از بازار سرمایه خروج پیدا کنند، تا پس از بررسی شرایط مناسب، سپس نسبت به سرمایه گذاری اقدام کنند.

کد خبر: ۱۸۱٬۸۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha