۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
صادرات ۳ هزار تن نارنگی پیش رس و ۶۰ محموله کیوی از مازندران
در گفتگو با بازار؛

صادرات ۳ هزار تن نارنگی پیش رس و ۶۰ محموله کیوی از مازندران

ساری- عباسپور، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از صادرات سه هزار تن نارنگی پیش رس به بازارهای صادراتی خبر داد.

احسان عباس پور در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به برداشت نارنگی‌های پیش رس در باغ‌های مازندران افزود:صادرات این نارنگی‌ها در حال انجام است و خوشبختانه در همین مدت محدود بخش مربوط به قرنطینه حفظ نباتات جهاد کشاورزی در مجموعه ما تاکنون توانسته برای ۱۸۰ محموله بالغ بر حدود سه هزار تن ن نارنگی زودرس تائیدیه صادراتی صادر کند تا از استان خارج شود که به نسبت سال گذشته رقم جهشی قابل توجهی است.

وی ادامه داد: همچنین بالغ بر ۶۰ محموله کیوی هم گواهی قرنطینه‌ای تاییدیه خروج از کشور و صادرات را دریافت کرده است و عموما ای بازار هدف این محصولات اوراسیا بویژه کشور روسیه است و این مقدار از حجم صادرات که اکنون در حال انجام بوده و تا این لحظه رقم قابل توجهی را نسبت به سال گذشته داشته است.

عباسپور در خصوص مشکلات صادرات گفت: این مشکلات مربوط به بعد از تولید می‌شود یعنی بیشترین مشکلات در حوزه زیرساخت‌هاست زیرا زیرساخت های ما جهت گیری صادراتی ندارد وما سیستم حمل و نقل، سردخانه و کانتینرهای های مخصوص حمل میوه نداریم و مراکز خروجی بنادر اصلی هنوز تجهیز به خروجی صادرات میوه نشده است و این الزامات باید در سطح استان ایجاد شود.

وی یادآور شد: علاوه براین برای صادر کنندگان هم در تعرفه صادراتی و همچنین برای بازگشت وجه‌شان باید اقدامات ویژه با پیگیری‌های استاندار اعمال شود تا مشکلات زیرساختی به حداقل برسد و با سرعت بیشتری بتوانیم میزان حجم صادرات استان را افزایش دهیم.

وی گفت:راهکار بهبود قیمت به صرفه برای تولیدکنندگان و باغداران باز شدن درهای صادرات است و ایجاد یک شبکه فروش مناسب در کشور که منافع آن به تولید کننده هم برسد نیاز اساسی است.

کد خبر: ۱۸۱٬۸۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha