۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
چشم انداز رو به رشد تجارت کانتینری در جهان  تا ۲۰۲۳

چشم انداز رو به رشد تجارت کانتینری در جهان تا ۲۰۲۳

تجارت پررونق درون آسیایی و رشد قابل توجه جابه‌جایی در خطوط تجاری اصلی ازعوامل اصلی شیب صعودی بازار جهانی حمل و نقل کانتینری تا سال ۲۰۲۳ می باشد.

به گزارش خبرنگار بازار، میزان نرخ بازار جهانی حمل و نقل کانتینری در سال ۲۰۱۵، ۸۷۰۵ میلیون دلار ارزش گذاری شد و پیش بینی می شود که تا سال ۲۰۲۳ با رشد ۴.۶ درصدی به میزان ۱۲۰۸۳ میلیون دلار برسد.

 این روند افزایش تا حدی به افزایش حمل کالا با کانتینر بازمی‌گردد و پیش‌بینی می‌شود که ظرفیت مازاد تا دوسال آینده به قوت خود باقی بماند. در نتیجه نرخ‌های کرایه حمل کانتینری کمتر میشود و در عوض جذابیت استفاده از آن افزایش می‌یابد.

تجارت کانتینری در سال ۲۰۱۹ به مرز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تن رسید اما رقمی که برای تجارت کانتینری ۲۰۲۰ انتظار می‌رود، رشد ۴.۹ درصدی است.

بهبود خدمات حمل و نقل، رشد تجارت دریایی و افزایش تعداد تجهیزات تولیدی از عوامل اصلی رشد اقتصادی صنعت حمل و نقل کانتینر است.

علاوه بر این، کاهش قیمت جهانی نفت باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود، به همین دلیل شرکت های حمل و نقل در خرید کانتینرهای حمل و نقل جدید در سطح جهان سرمایه گذاری می کنند. همچنین تغییر قیمت فولاد بر میانگین قیمت فروش این کانتینرها تأثیر می گذارد.

با این حال، با وجود اینکه چین بزرگترین تولید کننده کانتینری حمل و نقل در جهان از نظر حجم است ولی رشد اقتصادی کندتر در این کشور و کشورهای اروپایی باعث می شود در دوره پیش بینی بازار جهانی کانتینر با موانعی رو برو شود.

شایان ذکر است نرخ میانگین رشد سالانه تجارت کانتینری در طی پنج سال گذشته ۳.۶ درصد بوده است و این آمار در طول پنج سال آینده، به ۴.۶ درصد افزایش می یابد. همچنین برآورد می شود که از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳، تعداد ۹۴۵ کشتی کانتینری سفارش داده شود که نسبت به پنج سال گذشته رشد ۱۱۰ فروند کشتی را نشان می‌دهد.  

 

.

کد خبر: ۱٬۸۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha