۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۶
بارندگی شدید به برخی روستاها و محورهای گلستان خسارت زد
پس از نفوذ سامانه بارشی به استان:

بارندگی شدید به برخی روستاها و محورهای گلستان خسارت زد

گرگان_اداره کل هواشناسی گلستان از روز گذشته هشدار ورود سامانه بارشی به استان و احتمال بارندگی شدید و آبگرفتگی معابر را داده بود اتفاقی که عصر سه شنبه برخی شهرهای استان را درگیر کرد.

روز گذشته مدیرکل هواشناسی گلستان در رسانه های استان از ورود سامانه بارشی به استان خبرداد و گفت: با توجه به شدت بارش ها وقوع آبگرفتگی مخصوصاً در نواحی شمالی و شرقی گلستان محتمل است.

نوربخش داداشی افزود: سامانه بارشی از صبح سه شنبه به استان نفوذ کرده و سبب بارش باران، رگبار و رعد برق، کاهش دما و پدیده مه خواهد شد.

پیش بینی اداره کل هواشناسی استان درست از آب درآمد و ساعات ابتدایی عصر سه شنبه بارش باران شدید شهرهای استان را گرفتار کرد که از جمله آنها شهرستان آزادشهر بود.

فرماندار آزادشهر در این رابطه به خبرنگار بازار از انسداد محور خوش ییلاق خبرداد و گفت: به دلیل بارندگی شدید و جاری‌شدن روان‌آب و جلوگیری از حوادث احتمالی محور خوش ییلاق بسته شد.

سیدجواد کریمی افزود: بارندگی شدید باعث جریان یافتن سیلاب همراه با گل و لای در محدوده روستاهای فارسیان و تیل‌آباد در جاده خوش ییلاق شد.

او با بیان اینکه نیروهای راهداری در محل حضور دارند، گفت: برای حفظ جان مسافران و جلوگیری از حوادث احتمالی تا زمان فروکش کردن باران، این مسیر مسدود خواهد بود.

بندرگز یکی دیگر از شهرستان های استان بود که برخی روستاها و محورهای تردد آن پس از بروز بارندگی با مشکل مواجه شد.

شدت بارندگی در این منطقه قدری دور از انتظار بوده تا جاییکه فرماندار بندرگز از ثبت ۷۸ میلیمتری باران در ایستگاه وطنا خبرداد و به خبرنگار بازار، گفت: بارندگی شدید عصر سه‌شنبه موجب آبگرفتگی چندین خانه، قطع برق چند روستا و مفقودشدن ده‌ها راس از احشام اهالی منطقه شد.

صابر حسن‌پور افزود: بر اثر بارندگی عصر و شامگاه امشب جاده‌های روستایی جنوب شهرستان دچار آبگرفتگی شد و ده ها راس گوسفند اهالی منطقه به دلیل گرفتارشدن در سیلاب تلف شد.

به گفته فرماندار بندرگز، عوامل امدادی در حال امدادرسانی و تخلیه اسباب و اثاثیه اهالی هستند و جیره غذایی اضطراری و اسکان موقت برای خسارت‌دیدگان پیش بینی شده است .

وی ادامه داد: برق صدها مشترک روستایی این شهرستان برای ساعاتی قطع شد که با حضور به موقع عوامل امدادی برق مشترکین متصل شد.

به گزارش مرکز مدیریت راههای اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان ریزش باران رگباری در محور کوهستانی افراتخته و بارش باران خفیف در جاده‌های توسکستان، خوش ییلاق و درازنو ادامه دارد.
براساس این گزارش وضعیت ناپایدار جوی کنونی تا آخر امشب ادامه دارد و راهداران و گشت‌های راهداری و ترابری گلستان در طول محورهای شریانی و به ویژه نقاط پرتصادف و راهدارخانه ها درحال آماده باش هستند.
اما مرکز استان گلستان هم از گزند این سامانه بارشی شدید و خسارات آن بی نصیب نماند و بارندگی که از ساعات اولیه عصر سه شنبه در گرگان شدت گرفت منجر به آبگرفتگی شدید معابر و دشواری در عبور و مرور و ترافیک شدید به واسطه دید کم رانندگان شد.

کد خبر: ۱۸۱٬۷۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha