۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱
گلستان در بخش تولید طیور در صدر جدول کشور قرار دارد
نایب رئیس اتاق بازرگانی گرگان:

گلستان در بخش تولید طیور در صدر جدول کشور قرار دارد

گرگان – یوسفی، نایب رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: استان گلستان در بخش تولید طیور در صدر جدول کشور قرار دارد به طوریکه در جایگاه اول یا دوم است.

امیر یوسفی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: استان گلستان در بخش تولید طیور در صدر جدول کشور قرار دارد به طوریکه در جایگاه اول یا دوم است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی گرگان ادامه داد: در همین راستا میزبانی میزهای تخصصی بر اساس ظرفیت هر استان به آنها واگذار شده است.

وی افزود: برای نمونه میز کشوری «سیب درختی» در استان آذربایجان غربی، «مرکبات» در مازندران، «انار» در مرکزی، «زرشک» در خراسان جنوبی و سایر محصولات در دیگر استان‌ها برگزار می شود.

او با تأکید بر اینکه سه میز تخصصی «طیور»، «توتون و تنباکو» و «پنبه و دانه های روغنی» به استان واگذار شده، افزود: خوشبختانه گلستان ظرفیت خوبی در این بخش ها دارد.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی در تلاش است تا مشکلات فعالان این عرصه را مرتفع کنند، خاطر نشان کرد: استان گلستان در تولید طیور در سطح کشور دارای جایگاه اول یا دوم است.

یوسفی در ادامه سخنان خود در خصوص سفر هیات تجاری گلستان به کشور ترکمنستان، گفت: نشست های دو جانبه رؤسای جمهور دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان سبب شد تا زمینه افزایش ارتباطات اقتصادی و تجاری فراهم شود.

وی حذف مشکلات ناشی از عدم صدور ویزا در کشور ترکمنستان را از الزامات برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر زمینه توسعه روابط دو کشور مهیا است و نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران چهارم آذرماه ۱۴۰۱ در عشق‌آباد برگزار می شود.

وی اضافه کرد: ظرفیت های تولید مرغ استان های گلستان و مازندران بالاست که این می تواند نقش مهمی را در بازار این کشور همسایه داشته باشد.

گفتنی است، در این میز روش‌های افزایش تقاضای گوشت مرغ از جمله توزیع کالابرگ و تسهیل گری در زمینه صادرات گوشت و دان مرغ نیز بررسی شد.

کد خبر: ۱۸۱٬۶۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha