۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
 افزایش حقوق‌ ها از مهرماه؛ سایر حقوق بگیران نیز سال آینده حقوق رضایت بخشی می گیرند
عضو کمیسون اجتماعی با بازار مطرح کرد

افزایش حقوق‌ ها از مهرماه؛ سایر حقوق بگیران نیز سال آینده حقوق رضایت بخشی می گیرند

مجلس در حالی لایحه متناسب سازی حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان لشگری و کشور را تصویب کرد که به گفته نمایندگان ملت این افزایش حقوق ازمهرماه لحاظ و سال آینده نیز آنها از حقوق مناسبی برخوردار می شوند.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه ۲۴ مهرماه با کلیات لایحه دوفوریتی متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشگری موافقت کردند. اقدامی که به منظور بهبود معیشت این قشر از جامعه به دلیل رشد حقوق ۱۰ درصدی آنها درسال جاری بود که با تورم حدود ۵۰ درصدی به هیج وجهی تناسب ندارد. علاوه بر این چون حقوق کارگران در سالجاری ۵۷ درصد و بازنشستگان تامین اجتماعی نیز ۳۷ درصد افزایش یافته است، بنابراین دولت با ارایه لایحه ای به مجلس خواستار افزایش حقوق کارمندان خود و بازنشستگان لشکری و کشوری شد تا مساوات و عدالت در این زمینه رعایت شود. در چنین شرایطی با موافقت مجلس یک میلیون تومان حقوق به کارمندان و کارکنان شاغل دولت و ۹۰۰ هزار تومان نیز به حقوق بازنشستگان اضافه می‌شود، علاوه بر اینکه برای کارمندان دولت مبالغی نیز تحت عنوان کمک هزینه اولاد و عائله‌مندی هم در نظر گرفته شده است.

رویکرد دولت در توجه به قشر متوسط جامعه با متناسب سازی حقوق کارمندان خود امیدوار کننده است تا حداقل در بودجه سال آینده نیز چنین موضوعی مورد توجه بیشتر قرار گیرد. البته کارشناسان اقتصادی تاکید دارند؛ افزایش حقوقی که با رشد نرخ تورم همراه باشد بیفایده است و کمکی به رفاه حقوق بگیران نمی کند مگر اینکه تورم سیر نزولی به خود گیرد

دولت با متناسب سازی حقوق ها قبول کرد افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارمندان مناسب نبوده است

به گفته کارشناسان هرچند رشد سرسام آور هزینه های زندگی به دلیل گرانی های در بازار شاید چنین ارقامی خیلی در بهبود زندگی حقوق بگیران تاثیر آنچنانی نداشته باشد اما رویکرد دولت در توجه به قشر متوسط جامعه با متناسب سازی حقوق کارمندان خود امیدوار کننده است تا حداقل در بودجه سال آینده نیز چنین موضوعی مورد توجه بیشتر قرار گیرد. البته کارشناسان اقتصادی تاکید دارند؛ افزایش حقوقی که با رشد نرخ تورم همراه باشد بیفایده است و کمکی به رفاه حقوق بگیران نمی کند.

در چنین شرایطی تصمیم گیری و برنامه ریزی ها طوری باید باشد که ابتدا تورم مهار و بازار تحت نظارت دقیق قرارگیرد تا افزایش قیمت کالا و خدمات که این روزها هر کسی برای خود نرخی را تعیین می کند رخ ندهد، زیرا هرآنچه افزایش حقوقی اعمال شود و همراه با این افزایش حقوق، قیمت ها نیز در بازار افزایش یابد نتیجه آن جز بی ارزش شدن پول آثارچندان معقولی را بر معیشت مردم به جای نمی گذارد.

آنطور که اخیرا حسین قربانزاده معاون وزیر اقتصاد و رییس سازمان خصوصی سازی به صراحت اعلام کرد؛ "واقعیت این است که از اقشار کم درآمد تا افرادی مانند من که سقف حقوق را دریافت می‌کنند، هشت‌شان گره ٩ است". به هر حال اینکه دولت قبول دارد که افزایش ۱۰ درصدی پلکانی حقوق بگیران خود با تورم حدود ۵۰ درصد اختلاف زیادی دارد و حقوق ها را همسان سازی کرده است نشان از توجه به بهبود زندگی حقوق بگیران دارد که باید به فال نیک گرفته شود.

افزایش ماهانه حقوق ۱ میلیون تومانی همراه با رشد هزینه عائلمندی برای حقوق بگیران شاغل دولت و ۹۰۰ هزارتومانی برای بازنشستگان لشکری و کشوری ازمهرماه جاری اعمال می شود

اعمال افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری از مهر ماه

کیومرث سرمدی واله، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «بازار» درباره توجه مجلس و دولت به بهبود زندگی مردم در شرایطی که نرخ تورم در کشور بالاست و هزینه های زندگی مردم افزایش یافته است، گفت: مجلس به درستی می داند که افزایش سطح عمومی قیمت ها مردم را در تنگنا قرار داده است از طرفی دولت نیز بر این موضوع واقف است در چنین شرایطی لایحه‌ متناسب سازی حقوق ها از سوی دولت به مجلس تقدیم شد و نمایندگان نیز آن را به تصویب رساندند تا افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان لشکری و کشور در این شرایط نامساعد اقتصادی شکل عملیاتی به خود گیرد. رویکردی که با اجرای آن تا حدودی می تواند افزایش قیمت‌ها را جبران کند.

وی با بیان اینکه جزئیات این افزایش حقوق امروز در مجلس در دستور کار قرار گرفته است اما بعید به نظر می رسد زمان لازم برای بررسی آن باشد، گفت: به هرحال افزایش ماهانه حقوق ۱ میلیون تومانی همراه با رشد هزینه عائلمندی برای حقوق بگیران شاغل دولت و ۹۰۰ هزارتومانی برای بازنشستگان لشکری و کشوری ازمهرماه جاری اعمال می شود.

بحث افزایش حقوق سالانه حقوق بگیران موضوعی است که هر ساله در لایحه پیشنهادی دولت ارایه و مورد بررسی مجلس قرارمی گیرد بنابراین حقوق بگیران مطمئن باشند که در سال آینده نیز بی تردید به معیشت آنها توجه خواهد شد و مجلس تلاش می کند تا با حفظ جوانب اقتصادی رقم رضایت بخشی را برای حقوق بگیران در نظر گیرد

مجلس بدنبال تعیین حقوقی مناسب و رضایت بخش برای حقوق بگیران در بودجه سال آینده

وی اقدام دولت در ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری را اقدامی درست و بجا دانست و اظهارداشت: البته اینکه چرا در افزایش حقوق ها بازنشستگان نسبت به حقوق بگیران شاغل رقمی نسبتا کمتری لحاظ شده (۹۰۰ هزار تومان) به این منظور است که بازنشستگان مالیات پرداخت نمی کنند. ازطرفی مجلس شورای اسلامی نیزموضوع افزایش حقوق مجردها یا متاهل های بدون فرزند را در این فرایند مورد توجه قرارداده است و به موضوع افزایش میزان رقم عائلمندی افزادی که چند فرزند دارد نیز ورود کرده است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا در بودجه سال آینده نیز مجلس و دولت به موضوع افزایش حقوقها و بهبود معیشت مردم با توجه به شرایط اقتصادی کشور ورود خواهد کرد افزود: بحث افزایش حقوق سالانه حقوق بگیران موضوعی است که هر ساله در لایحه پیشنهادی دولت ارایه و مورد بررسی مجلس قرارمی گیرد، بنابراین حقوق بگیران مطمئن باشند که در سال آینده نیز بی تردید به معیشت آنها توجه خواهد شد و مجلس تلاش می کند تا با حفظ جوانب اقتصادی رقم رضایت بخشی را برای حقوق بگیران در نظر گیرد.

بنا به این گزارش، بحث افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران که در روزهای پایانی سال گذشته توسط شورای پول و اعتبار تعیین و به تصویب رسید، نارضایتی هایی را برای سایر حقوق بگیران در کشور ایجاد کرد. به طور مثال کارمندان و کارکنان دولت که حقوق آن ۱۰ درصد و به صورت پلکانی افزایش یافته بود، همچنین بازنشستگان تامین اجتماعی در کنار بارنشستگان لشکری و کشوری که حقوق آنها نیز ۱۰ درصد افزایش در نظر گرفته شده بود خواهان عدالت در رعایت پرداخت حقوق ها با توجه به افزایش سطح عمومی قیمت ها در بازار و رشد هزینه ها شدند. درچنین شرایطی مسئولان برای بهبود معیشت چنین اقشاری پرداخت حقوق ها را مورد بازبینی و تجدید نظرقرار دادند، طوری که ابتدا به حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۷ درصد افزود و اکنون نیز قرار است ۱ میلیون تومان به حقوق کارمندان شاغل دولت و ۹۰۰ هزار تومان به حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری افزوده شود.

کد خبر: ۱۸۱٬۶۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 78
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • شراره IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      85 63
      چقدر جالب است خیلی خوبه حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان کشوری و لشگری هم اضافه شد. با بازنشستگان کاری ندارم چون نمیدانم شاید آنها هم مانند بازنشستگان تامین اجتماعی حقوق بگیرند. شما که بفکر پرسنل دولتی هستید آیا به غیر از 10 درصد مزایای دیگری به کارمندان نمی دهید. کارانه و بن و هتل برای کارمندان لشگری نمی دهید. آیا اضافه کار ثابتی که به دولتی ها می دهید. بدون کارکردن انصاف هست. ولی برای افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی 6 ماه فکر می کنید. آفرین به شما زحمت می کشید. خسته نباشید
      • فاطمه زهرا IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
        36 34
        بستون نیست افزایش 57درصدی چشتون دنبال همین 10درصدع
      • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
        33 15
        اصلا این طور که شما فکر می‌کنید نیست کارمندان لشگری حقوق های پایینی دارند از کدوم‌ مزایا حرف می‌زنید
      • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
        24 32
        تامین اجتماعی هم عیدی دوبرابرمیگیره دیگه
      • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
        8 14
        تا حالا سابقه نداشته حقوق گارگران این قدر اضاف بشه
    • علی حیدری IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      86 14
      پس همانسازی چی شد
    • محمد علی IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      61 9
      دولت ریسی بین کارمندان فرق گذاشته واین عدالت نیست مانند عید کارمند باید حقوق یکسان باشد
      • عباس IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
        49 2
        دولت وقتی صحبت از هزینه میشه با کارکنان و مردم دلاری حساب میکنه،وقتی صحبت از حقوق میشه ریالی حساب میکنن،آخه مرد حسابی دو دوتا میشه چهار تا،شما اگر صادق هستین حقوق ها رو هم به دلار بدین یارانه پیشکش دولت شما
    • حسن IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      39 26
      چرا رتبه بندی فرهنگیان رو اجرا نمیکنن
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      54 4
      اقا فرار نکنید بگذارید حرفمو بزنم بله از شهریور باید حقوق باز نشسته ها اجرا شود کسانی که به دروغ عادت کردن مگر مسعولان قول ندادند که درصدها از شهریور اجرا میشود جای تاسف است حتی ما این درصد را قرض کردیم چرا بد عهدی یک ماه دزدی از حقوق بگیر من بودم خجالت میکشیدم چون گفتین از شهریور پرداخت میشه تورم بلای ۶۰ درصد شده خود مسعولان تورم را با گفتارشان بالا میبرن در عرض چند روز تخم مرغ شد ۱۰۰ هزار تومان شانه دزدان وترد بذزار شدن قطل عام تورم اثلآ کسی در تورم دخالت ندارند ?????????????????????????????
      • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
        12 3
        آفرین خدا پدرت را بیامرزد منهم با شما هم نظرم خودشان علام کردن گفتن از شهریور بعد حالا میگن از مهر
    • مردم IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      40 67
      به جای افزایش حقوقها ،فکری به حال بیکاری جوانها کنید،فقط چسبید به اضافه حقوق کارمندانی که کار نمی کنند و حقوق مفت می گیرند
      • خلیلی IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
        8 1
        حقوقی که به بازنشستگان پرداخت میشه پول مفت نیست، اونها 30 سال کار کردن و ماه به ماه حق بیمه پرداخت کردن و الان از همون منبع دارن حقشون رو مطالبه میکنن که البته با بی درایتی و قطره چکانی داره بهشون پرداخت میشه، بیکاری جوانها بحثی جداست لطفا مسائل رو با هم قاطی نکنید!
    • مرادعلی عبدی نژاد IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      50 4
      چرا این همه بی عدالتی در حقوق بازنشستگان
    • هم وطن IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      35 5
      به همه یک تومان اضافه شد خسته نباشید خدا قوت زحمت کشیدید ممنونم لطف کردید
    • ناشناس IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      31 4
      همین الانم نسبت به سال های قبل دولت ۵ درصد از افزایش سنواتی هرساله و ۶ ماهه اول سال رو بالا کشید ابم روش...
    • کوروش IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      37 4
      همسان سازی چی شد ؟! کشک ؟! یک میلیون اضافه میکنید بعد یک میلیون و پانصد اضافه کاریو کم میکنید ؟؟! جل الخالق ! ای داد بیداد ...
    • ناشناس IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      30 9
      شهریور میگن مهر. آبان هم نمیدن بعدش هم بدلیل جنگ هسته ای اکراین و روس ول میشه
    • مهناز IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      48 6
      آخه یه بازنشسته با بچه دانشگاهی رفت و آمدو اجاره خونه این ۹۰۰تومن به کجا میرسه چرا فکر می‌کنید شاخ غول را شکستی حالا خرج دکترو دارو هم بکنار
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      28 8
      از حرف خارج کنید وعمل کنید و امروز وفردا نکنید
    • ه IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      17 12
      رتبه بندی رااجراکنید
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      47 4
      فایده افزایش حقوق چیه وقتیکه قیمتا روزبروز بالا میره
      • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
        34 1
        آقای قالیباف گفت که ما از برگشتن قیمتها به شهریور ۱۴۰۰ کوتاه نمیاییم چرااین موضوع پیگیری نمیشود.
    • محسن IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      44 4
      یک میلیون هم دردی دوا نمیکنه
    • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      36 1
      مگه قرار نبود که از اول شهریور این افزایش اجرایی بشه، چرا به مهر ماه تبدیل شد
    • حسین وحدی. IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      37 6
      یکعددخرما هزار تومان تخم مرغ عددی3000تومان...با این تورم وحشتناک افزایش حقوق دردی رادرمان نمیکنید. ..ح
    • ناشناس IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      14 8
      به نظرم واریز،نکنند این ۹۰۰تومان خیلی سنگینترند که منت بزارند این بجای ۹۰/شاغلین هسنت که همسانسازی،کردن؟
    • کارگر IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      18 5
      اگرحقوق مردم یکسان باشد عدالت هم اجرا خواهد شد.
    • علیرضا IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      18 2
      به مریض میگیم نمیر واایستا تا کار پیدا کنم بعداً دارو بخرم بیارم تا تو خوب بشیی ما از الان وایستیم تا ساله دیگه
    • امرایی IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      21 1
      ۹۰۰ هزار تومان .هیچ دردی از بازنشستگان لشگری و کشوری در مان نمیکند . اینم برا خودتون
      • یه زن تنها IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
        5 1
        کو اضافه نکردن که ... حقوق واریز کردن واسه لشگری ولی اصلا اضافه نشده به خدا
    • سیدمجیدشهبازی US ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      16 2
      سلام حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی عملاً 57درصد افرایش نداشته است بطوریکه حقیر درسال گذشته 429,0000تومان دریافتی،اکنون پس از اعلام افزایش مبنی بر57/ دریافتی حقیر باعائله و......شش ملیون تومان شده است.حال کاش یکی توضیح میدادبااین مبلغ وتورم گرانی چطور وچگونه می‌شود زندگی کرد.. سپاس
    • رضا تامین اجتماعی IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      19 2
      همین امروز یک جفت کفش گرفتم 900هزار حقوقم 6500است کدام افزایش اینقدر گفین دنیا میدانند زیرنویس بالا نویس آخرش قرت قوش میکیند خبری از افزایش نیست میشود200هزار
    • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      17 2
      معلوم نیست گرانیهای سال آینده چقدر است؟ اگرباهمین وضع هم باشیم افزایش حقوق باید حداقل ۳۰۰ درصدباشد.
    • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      15 2
      لااقل از اول شهریور اجرا بشه آخه اون بدبختی که اول مهر بازنشسته شده چه گناهی کرده،
    • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      20 2
      سلام بی‌عدالتی تا کی با تورم افسار گسیخته
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      5 2
      دیگه حالم به هم میخوره ار رتبه بندی معلما تا کی میخواید دروغ بگید
    • علی. IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      8 2
      این نوع افزایش حقوق ها ، بنوعی صدقه دادن است . لااقل یه وامی هم در کنار این افزایشها باشد ، مقبول تراست
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      29 1
      از این مجلس بیشتر از این توقع نیست برای خودشون ۵۰ درصد اضافه میشه بقیه هم کشک
    • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      11 2
      چرا کسی ب فکر مستمری بگیران بیمه اجتماعی روستاییان نیس ماهی ۵۰۰ تومن مستمری میدن خرجی دو رو اخه اینم شد عدالت
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      10 2
      اگر بخواهیم مطالب مرتبط با اضافه کردن حقوق بازنشستگان را بشمارید هزار بار بیشتر چاپ و منتشر شد ه!!!!!! چند بار میگویید ومینویسید و......!!!!!!! نهصد هزار تومان است!!!! نه نه میلیون تومان!!!!
    • ع.نوری IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      23 2
      به یگانگی خدا قسم . باز نشسته فرهنگر هستم . امسال دست کم بیست بار تا شب ها تا صبح از شدت گرسنگی و خالی بودن یخچال و نبود حتی یک کیک و شیرینی در خانه از شدت گرسنگی نصف شب تا صبح دل درد داشتم . این بود وعده سی سال خدمت کردنم که اواخر برج که پولی به ان صورت برایم نمانده تا صبح زجر کشیدم . ایا این روش مدیریت کشور درست است .
    • محسن IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      14 3
      همسان سازی چه شد.دمتون گرم نمایندگان حدمت گزارمردم.وعده ماسال آینده موقع رأی گیری جبران مافات می کنیم
    • مهدی قهرمانی IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      2 10
      سلام پس کارگردان تواین مملکت زندگی نمی کنند چرا فرق می‌زاری
    • پریناز IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      14 2
      سلام لطفا حقوق اضافه نکنید فقط به فکر گرانی باشید هنوز یک ریال هم نگرفتیم همه چی سرسام اور گران شد
    • IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      8 6
      پولی که از صندوق نیروهای مسلح قرض گرفتید را برگردانید و دیگه نیاز نیست این همه زحمت بکشید .از کارکرد ان میتوانید زندگی همه را تامین نمایید و نیروهای ارتشی را گدا بار نیاورید حق خودشان را بهشان بدهید خدا بهتان اجر دهد .
    • بهناز فهیمی IR ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      7 4
      لطفاً اول نظام هماهنگ حقوق را در باره ی بازنشستگان فرهنگی، مانند سایر کارمندان و بازنشستگان، اعمال کنند بعد، حقوق را اضافه کنند.
    • IR ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      8 1
      الان رشوه در ادارات بیداد میکند و اگه فکری بحال حقوقها نشود فساد فراتر از وضعیت فعلی در ادارات خواهد بود .
    • قادری IR ۰۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      16 1
      ساام آقای ریسی این چه عدالت من ۳تا جوان بیکار شوهر کارگره با۶ ملیون چه جور زندگی کنم
    • بازنشسته IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      13 1
      هزاروعده خوبان یکی وفانکنندهمه اش وعده سال دیگر به قول شاعر من نمی توانم شکم امروزم رابانان فرداپرکنم
    • CH ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      8 5
      یه مقایسه ساده کنید حقوق پرستار سال اولی بالای ۷ میلیون، ویه معلم ۳۰ ساله کار کرده ۶ میلیون خیلی حرفیه
    • امید IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      4 11
      یجوری میگه افزایش ۵۷ درصدی انگار چه کردن ههه حقوق ۲۶۰۰ شد ۵۵۰۰ این حقوق پایه کارگر مجردهم نیست با این گرونی
      • ساناز قادری IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
        3 0
        باسلام از مقایسه کردن لطفا خود داری کنید صد البته که یک پرستار به صورت تمام وقت و با یکی از سخت ترین مدارک تحصیلی حقوق و مزایایی بیشتری باید داشته باشد عزیزم به جای مقایسه خود با این قشر زحمت کش سعی کن از حقوق خودت دفاع کنی وکوتاه نیایی ولی اگر پول بیشتری کسی دیگری میگیرد این بدان معنی نیست که حق تو را به او داده اند چه بسا که یک پرستار حقوق و مزایای به حق خود را هنوز دریافت نکرده است مثل تعرفه گذاری که قریب به ۱۶ سال است که تثبیت شده ولی اجرا نشده ... برای دیگران خوب بخواهیم تا خدا برای ما خوب بنویسد. با تشکر
    • امید IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      18 2
      حقوق هر بازنشسته ای چ کشوری چه لشکری چه تامین اجتماعی زیر ۱۰میلیون یعنی فقر و بدبختی برای این اقشار
    • کارمند علوم پزشکی IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      1 1
      قانون کار معین را یه فکری کنید
    • غلامعلی NL ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      2 3
      خیلی جالبه من بازنشسته وزارت بهداشتم پارسال مرداد ماه نهصد هزار به حکم حقوقم اضافه شد هنوز که هنوزه پرداخت نشده
    • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      10 2
      کارمندان زیر خط فقر هستند. وخواهند ماند وقرارهم نیست اززیرخط فقر بیاند بیرون
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      8 2
      خیلی جالبه که نظر هم میدین راهکار میدید شما هنوز نمیدونید چه خبره
    • سجاد IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      2 4
      دلتون خوشه، به زودی همه چیز گران خواهد شد
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      1 2
      پس چرا برای همسان‌سازی ورفاعیات وامتیاز ایثارگران تامین اجتماعی را پیگیری نمیکنید
    • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      13 5
      دراین شرایط بهترین کار دولت این است که به جوانان سنین 19تا25سال که بعلتی شغل ودرامدی ندارن یاشرایط انجام کار ندارن منجمله دانشجو و خجالت هم می کشند هرماه ازوالدین خود درخواست وجه بنمایند خصوصا جوانانی که والدینشان درامدی ندارن تدبیری سنجیده شود تا ماهیانه مبلغی حدود 500تومان بطورمستقل بحساب انها ریخته شود تا بتوانند صرف خرید کتاب، ورزش موردعلاقه ویاکرایه حمل ونقل خود ولوازم شخصی خود نمایند این کارشدنی است باصرفه جویی درمخارج غیر ضروری دولت
    • فاطمه IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      6 0
      لطفاجلوی گرونی هاروبگیرید اضافه حقوق پیشکش تون..والا دوزار رو حقوق مون میذارید چارزار میره روقیمتها.
    • محمدحسین قزل IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
      4 6
      بنظرمن این همسان سازی نیست عدل علی ع کجاست
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      8 0
      خداخیرتون بده بخداشرایط سختی داریم،برای پرداخت بدهی‌های بانکی مجبورسدیم ازغذاوپوشاک بزنیم،توروخداطوری پرداخت کنیدکه چشمگیرباشه.ممنون
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      5 0
      خدایا به فریاد برس میخوان بیچاره کنن قشر حقوق بگیر رو
    • ستار IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      7 1
      آقا این رئیس برنامه وبودجه میگفت با افزایش 10 درصدی دیگه تورم نداریم پس چی شد وای به این کشور ...
    • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      18 1
      این ماه مهر حقوق اضافه،نشد چرا قول میدین عمل نمیکنینن
    • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
      3 1
      واقعازندگی جوری شده افرادکم درآمدامثال من مرگ بزرگترین نعمته
    • رسول IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
      12 2
      دیشب حقوق مهر بدون هیچ افزایشی واریز شد مگر قرار نبود علی الحساب افزایش بدن
    • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
      16 1
      مهر هم که اضافه نشد. خدایی چطوری انقدر راحت دروغ میگید. آدم رو حرفتون حساب باز میکنه، به زن و بچه اش امید میده. با دروغگویی چطوری در پیشگاه خدا حاضر میشید؟
      • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
        3 0
        آره به خدا آبرو واسمون نمونده پیش طلبکارها
    • Ali IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
      5 0
      کو کجاست این افزایش برای ما ایثارگران هیچ مبلغی اضاف نشده برای شماها چی
    • Ali IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۹
      4 0
      اقایون مهر هم خبری نیست دیروز حقوقها را واریز کردند بدون افزایش مهر هم رفت پیش شهریور
      • سامیار GB ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
        1 0
        برا ما اضافه که نشده هیچی الحساب یه تومنم ازش کم کردن ۴۷۰۰ ریختن اخه دیگه پنج میلیون کرایه خونه بدیم یا قسط خورد خوراک به هرکه بگی نظامی میگن اره خو ۱۵ ۲۰ تومن میگیری نمیدونن خبری نیس
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      2 2
      چرا افزایش حقوقها اعمال نشده
    • شهنام شیروانی IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
      0 0
      چرا راننده ها و کارگران شامل هیچ افزایش حقوق بازنشستگی نمی شوند ؟ راننده ماشین سنگین با ۴۰ سال سابقه کار و زحمت الان زیر ۳ میلیون بازنشستگی می گیره ، همین مقدار رو باید اجاره خانه بده ! کاش عدالت واقعی بود !
    • حسین IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
      0 0
      همه مردم حق زندگی و آسایش دارند ربطی به کارگر و کارمند و لشکری نداره ، اما چرا بازنشسته های راننده ماشین سنگین شامل هیچ افزایشی نمیشن ؟ حقوق مهر ماه هم دادن اما یک ریال هم زیاد نشد !!!
    • علی IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      0 0
      1-افزایش حقوق بازنشسته ها ، با توجه به سابقه و میزان پرداختی حق بیمه بازنشستگی ، باید افزایش یابد. 2- کارگری که سال 1400 بازنشسته شده ، حقوقش از بازنشسته های سال 1399 و شاغلین 1401 بمراتب پایین تره(مثله سوراخ قیف).باید مجددا" همسانسازی صورت گیرد ومستمری بازنشستگان 1400 افزایش یابد تا حقوقشان کمتراز بازنشستگان سالهای قبل نگردد.