۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
اجرای سند آمایش سرزمینی در حد حرف | هشدار نسبت به مسکونی شدن شهر صنعتی البرز
در گفتگو با خبرنگار بازار مطرح شد؛

اجرای سند آمایش سرزمینی در حد حرف | هشدار نسبت به مسکونی شدن شهر صنعتی البرز

قزوین- بخشنده، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین گفت: در استان دائماً صحبت از آمایش سرزمینی را داریم، ولی فقط در حد جلسات صحبت شده و هیچ‌وقت عملیاتی نمی‌شود.

مهدی بخشنده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با انتقاد از معطل ماندن اجرای سند آمایش سرزمین در استان اظهار داشت: در سه و نیم سال اخیر در استان قزوین دائماً صحبت از آمایش سرزمینی را داریم، ولی فقط در حد جلسات صحبت می‌شود و هیچ‌وقت عملیاتی نمی‌شود.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه در استان قزوین ظرفیتی مثل شهرک‌های صنعتی را برای استقرار واحدهای واحدهای صنعتی داریم، اما باز شاهد این هستیم که شرکت‌های زیادی آمدند در بیرون از این شهرک‌ها واحد صنعتی ساختند و تعطیل کردند و دوباره هم چنین سرمایه‌گذاری به استان می‌آیند البته نباید به اینها سرمایه‌گذار بگوییم؛ چرا که اینها در واقع سرمایه‌بردار هستند. یعنی به استان قزوین می‌آیند، یک زمینی را می‌گیرند و تمام فرآیند تغییر کاربری را طی می‌کنند و بعد تازه وام و تسهیلات بانکی هم از استان می‌گیرند.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین بیان کرد: برای مثال در کنار همین شهرک صنعتی کاسپین می‌بینیم که برخی اراضی را سالیان است که تغییر کاربری دادند و رها کردند و از این دست موارد زیاد در سطح استان داریم.

بخشنده در بخش دیگری از این گفتگو نسبت به مسکونی شدن بافت شهر صنعتی البرز (قدیمی‌ترین شهر صنعتی ایران) هشدار داد و گفت: شاهد این هستیم که در این شهر صنعتی در محل کارخانجات واحدها و منازل مسکونی می‌سازند که مصداق بی‌توجهی به سند آمایش سرزمین است.

وی افزود: اگر این روند ادامه پیدا کند، شهر صنعتی البرز به یک شهر مسکونی مانند الوند تبدیل می‌شود و به همین خاطر از مسئولان می‌خواهیم که آمایش سرزمینی را خیلی‌جدی بگیرند و از تغییرکاربری‌ها در مناطق صنعتی و همچنین خارج از شهرک‌های صنعتی پرهیز کنند.

کد خبر: ۱۸۱٬۶۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha