۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۳
 فروش آنلاین ارز از سودجویی‌ها و کلاهبرداری‌ها جلوگیری می‌کند
نماینده مردم اهواز در مجلس:

فروش آنلاین ارز از سودجویی‌ها و کلاهبرداری‌ها جلوگیری می‌کند

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: فراهم شدن امکان خرید آنلاین ارز توسط بانک مرکزی اقدام قابل تمدید و قابل حمایت است و جلوی کلاهبرداری‌ها و سود جویی‌ها در این بازار را می گیرد.

به گزارش بازار، مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به فراهم آوردن زمینه برای خرید آنلاین ارز از سوی بانک مرکزی اظهار کرد: این اقدام بانک مرکزی اقدامی قابل تقدیر و گامی مهم در مسیر ایجاد شفافیت در این حوزه است.

وی افزود: اگر بانک مرکزی چنین تصمیمی را عملیاتی را نمی‌کرد همچنان شاهد بازارهای غیررسمی و سودجویی‌ها در بازار ارز بودیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در تصمیم‌گیری‌ها باید واقعیات را مدنظر قرار دهیم چرا که در این صورت است که خروجی تصمیمات ما نتایج مثبتی را به دنبال خواهد داشت.

یوسفی با اشاره به تقاضای بالا برای ارز افزود: در اقتصاد کشور برای تامین کالاهای اساسی و خرید مواد اولیه تولید و ... نیازمند ارز هستیم و نمی‌توانیم با پاک کردن صورت مسئله فقط بگوییم که ما ارز مورد نیاز را تامین می‌کنیم. مردم به ارز مسافرتی، ارز دانشجویی و... و. نیاز دارند که باید تامین باشد.

وی ادامه داد: اگر امکان خرید آنلاین ارز از سوی بانک مرکزی فراهم نمی‌شد مردم به ناچار برای تامین ارز مورد نیاز خود رو به بازارهای غیررسمی می‌آوردند و در این بازارها هم شاهد کلاهبرداری‌ها و عرضه دلار تقلبی و قیممت‌های غیرواقعی بودیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از پدیده‌ها در بازار ارز به شکل سنتی آن فروش سلفی بود به این معنا که فرد امروز پول ارز خریداری شده را می‌داد و روز بعد ارز را تحویل می‌گرفت و این خود یکی از نتایج عدم شفافیت در بازار ارز بود که با فراهم آوردن زمینه برای خرید آنلاین ارز برای مردم بساط اینگونه مسائل برچیده می‌شود.

کد خبر: ۱۸۱٬۵۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha