۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
شرکت‌های معتمد به کمک مودیان می‌آیند
رئیس اداره اجرایی سازمان امور مالیاتی:

شرکت‌های معتمد به کمک مودیان می‌آیند

رئیس اداره اجرایی مرکز تنظیم مقررات بازار سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد شرکت‌های معتمد می‌توانند با ارائه خدمات به مودیان آن‌ها را در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی کمک کنند.

به گزارش بازار، اشکان هراتی رئیس اداره اجرایی مرکز تنظیم مقررات بازار درباره اینکه بعضی از شرکت‌ها هنوز زیر ساخت‌های اتصال به پایانه‌های فروشگاهی را فراهم نکردند و راهکار سازمان امور مالیاتی برای حل این مشکل چیست، گفت در جریان اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، افراد مشمول این قانون ملزم هستند که بابت فروش کلیه کالاها و خدمات خود صورت حساب الکترونیک صادر کنند و اطلاعات صورت حساب‌ها را به سامانه مودیان در سازمان امور مالیاتی ارسال کنند. اما در اجرای این قانون سازمان امور مالیاتی در جریان صدور صورت حساب ها، مودیان را رها نکرده است بلکه با انتخاب و معرفی شرکت‌هایی تحت عنوان شرکت‌ها معتمد خدمات مالیاتی در واقع این امکان را برای مودیان مالیاتی فراهم کرده، که بتوانند از خدمات این شرکت ها، در خصوص انجام تکالیف خود استفاده کنند.

هراتی درباره خدماتی که از سوی شرکت‌های معتمد به مودیان مالیاتی ارائه می‌شود گفت شرکت‌های معتمد در زمینه‌هایی همانند نصب و راه اندازی پایانه‌های فروشگاهی و ارسال صورت حساب‌های الکترونیکی و نیز پشتیبانی از تجهیزات مربوط به صدور صورت حساب‌های الکترونیکی و مشاوره و آکموزش به موردیان خدمت ارائه می‌دهند.

رئیس اداره اجرایی مرکز تنظیم مقررات سازمان مالیاتی درباره الزام همکاری با شرکت‌های معتمد نیز اعلام کرد مودیان الزامی به استفاده از خدمات شرکت‌های معتمد ندارند، اما با توجه به توانمندی و سطح آگاهی و زیر ساخت‌هایی که مودیان ما در اختیار دارند، می‌توانند از خدمات این شرکت‌ها در زمینه‌های مانند صدور و ارسال صورت حساب الکترونیکی استفاده کنند. در واقع قانون گذار نظارت بر این شرکت‌های معتمد را به سازمان امور مالیاتی واگذار کرده است که این شرکت‌ها خدمات را در چارچوب‌های قانونی تعیین شده ارائه می‌کنند.

هراتی درباره تعداد شرکت‌های معتمد معرفی شده از سوی سازمان امور مالیاتی کشور گفت در حال حاضر برای دو شرکت معتمد نوع اول مجوز صادر شده است و مودیان می‌توانند از خدمات آن‌ها بهره بگیرند.

کد خبر: ۱۸۱٬۵۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha