۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷

افزایش مصرف روزانه آب تهران

افزایش مصرف روزانه آب تهران

مدیر تاسیسات آبرسانی غرب تهران گفت: مصرف آب کلانشهر تهران با افزایش یک درصدی نسبت به مدت سال گذشته از مرز ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب عبور کرد. ­

به گزارش بازار، علیرضا اصغری افزود: میزان ذخایر منابع تامین کننده آب تهران که از ۵ سد اطراف تهران تامین میشود حدود ۳۶۰ میلیون مترمکعب است که نسبت به سال گذشته حدود ۴۴۰ میلیون مترمکعب بوده که کاهش قابل ملاحظه‌ای را در میزان ذخایر نشان می‌دهد.

اصغری افزود: مصرف و افزایش دما دو مولفه موثر بر تامین آب هستند که روند کاهشی ذخایر مخازن را دربردارد؛ بنابراین باید موضوع مدیریت در مصرف را رعایت کرد تا بتوانیم از این خشکسالی عبور کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به محدودیتی که در تامین منابع داریم باید فرهنگی را شکل دهیم که استفاده بهینه از منابع و درست مصرف کردن را برنامه ریزی کنیم و به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم که مصرف آب شرب در راستای مصارف بهداشتی انجام شود.

مدیر تاسیسات آبرسانی غرب تهران گفت: بعضی مصارف غیرمنطقی است که با روش‌های مختلف محدودشان میکنیم تا از این کاهش توزیع، جوابگوی مشترکین دیگر باشیم.

وی گفت: درخصوص مشترکین بدمصرف یعنی کسانیکه بیش از دوبرابر الگوی مصرف آب استفاده میکند از نیمه مهرماه به عنوان تذکر و بصورت موقت در روز بصورت ۴ و ۵ ساعت آب آن‌ها را قطع میکنیم و از مشترکین به عنوان یک فرد در صنعت آب خواهش میکنم درست مصرف کنند تا از این منابع محدود، عموم استفاده کنند و در کنار یکدیگر از این شرایط خشکسالی بتوانیم عبور کنیم.

کد خبر: ۱۸۱٬۵۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha