۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸
تولیدات گلستان به ۶۶ کشور دنیا صادر می شود
نایب رئیس اتاق بازرگانی گرگان:

تولیدات گلستان به ۶۶ کشور دنیا صادر می شود

گرگان – یوسفی، نایب رئیس اتاق بازرگانی گرگان از صادرات محصولات استان به ۶۶ کشور جهان خبر داد و گفت: قزاقستان، عراق و ترکمنستان در صدر کشورهای مقصد صادراتی هستند.

امیر یوسفی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه تعمیق روابط با کشورهای همسایه از مهمترین برنامه‌های دولت است، اظهار کرد: به طور یقین استان گلستان نقش خود را در تحقق این هدف در ارتباط با کشور همسایه «ترکمنستان» ایفا خواهد کرد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با تأکید بر اینکه تولیدات استان به ۶۶ کشور جهان صادر می شود، گفت: قزاقستان، عراق، ترکمنستان، بلغارستان، افغانستان، رومانی، لهستان، قرقیزستان، ازبکستان از جمله این کشورها هستند.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا مراودات اقتصادی و تجاری خود را با کشور همسایه استان «ترکمنستان» افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه صادرات ایران به ترکمنستان در سال های قبل به میزان قابل توجهی کاهش داشته، افزود: طی سه سال اخیر این روند تغییر یافته و صادرات به این کشور با رشد ۱۳۲ درصدی مواجه شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ارزش صادرات گلستان به ترکمنستان از رقم سه میلیون و ۳۵۹ هزار دلار سال ۱۳۹۹ به ۲۲ میلیون و ۲۹۳ هزار دلار در سال ۱۴۰۰ و ۲۹ میلیون و ۷۵۹ هزار دلار در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۱ افزایش یافته، افزود: کاهش روابط سیاسی با ترکمنستان در چند سال گذشته سبب شد تا شاهد کاهش داد و ستد با این کشور باشیم.

یوسفی روابط سیاسی دو کشور در دولت سیزدهم را رو به بهبودی عنوان کرد و گفت: هم اکنون پس از برقراری دیپلماسی جدید، این روند تغییر یافته و تجار و بازرگانان گلستانی خواهان افزایش مراودات با این کشور همسایه هستند.

وی محصولات غذایی گلخانه ای و باغی، دام و طیور، مصالح ساختمانی، فنی و مهندسی و شرکت‌های دانش بنیان را بیشترین نیاز بازار مصرف کشور ترکمنستان عنوان کرد و گفت: هم اکنون کشورهای ترکیه و چین وارد بازار ترکمنستان شده اند و ما می توانیم با ایجاد شرایط بهتر و توجه به نیاز آنها و کیفی سازی تولیدات، بخشی از این بازار را در اختیار بگیریم.

کد خبر: ۱۸۱٬۵۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha