۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۷
 پیش بینی وال استریت از رکود ایالات متحده

پیش بینی وال استریت از رکود ایالات متحده

در حال حاضر اروپا در رکود است و ایالات متحده به زودی در شرایط رکود قرار می گیرد.

به گزارش بازار، جیمی دیمون، مدیر عامل جی پی مورگان چیس، این هفته گفت که ممکن است اقتصاد ایالات متحده طی شش تا نه ماه آینده وارد رکود شود. به گفته دیمون، در واقع این اقتصاد هنوز خوب است، اگرچه افزایش تورم، افزایش نرخ بهره بالاتر از انتظار و وضعیت بسیار جدی اوکراین، می‌تواند منجر به رکود شود.

شما نمی‌توانید بدون صحبت از مسائل آینده، در مورد اقتصاد صحبت کنید و این چیزها جدی است که به نظر من احتمالاً ایالات متحده و جهان را تحت فشار قرار می‌دهد، منظورم این است که در حال حاضر اروپا در رکود قرار دارد و احتمالاً آن‌ها شش ماه تا نه ماه آینده ایالات متحده را در شکلی از رکود قرار خواهند داد.

در ماه گذشته فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را ۷۵ واحد افزایش داد که سومین افزایش متوالی بود. مقام‌ها هم نشان دادند که اگر قیمت مصرف کننده بهبود نیابد، می‌توانند به افزایش نرخ‌ها ادامه دهند. مدیر عامل جی پی مورگان چیس گفت که فدرال رزرو برای مهار تورم که اخیراً به بالاترین حد خود در ۴۰ سال گذشته رسیده، بیش از حد منتظر مانده، اگرچه اشاره کرد که از رویکرد فعلی فدرال رزرو انتقاد نمی‌کند.

دیمون گفت که نمی‌تواند پیش بینی کند که ممکن است رکود چقدر طولانی باشد. او گفت: رکود می‌تواند از خیلی خفیف به خیلی سخت تبدیل شود و خیلی به درگیری اوکراین وابسته است. بنابراین، من فکر می‌کنم حدس زدن سخت است. وی افزود: تنها نتیجه تضمین شده این وضعیت، نوسان‌های بالای بازار خواهد بود.

کد خبر: ۱۸۱٬۵۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha