۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۴۳
سیاستگذاری‌ها در زمینه توزیع برق ۵ تا ۱۰ ساله باشد| تغییر در نوع تولید کنتور برق هزینه انبوه دارد
مدیر عامل شرکت کنتور سازی ایران در گفتگو با بازار:

سیاستگذاری‌ها در زمینه توزیع برق ۵ تا ۱۰ ساله باشد| تغییر در نوع تولید کنتور برق هزینه انبوه دارد

عاملی، مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت کنتور سازی ایران گفت: اینکه سیاست‌ها در زمینه توزیع برق هرساله عوض شود، ما سرمایه‌گذاری انبوه انجام می‌دهیم و این تغییر موجب آسیب های فراوانی به ما می‌شود.

سید علی عاملی مدیر در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: فکر می کنم کنتور سازی ایران نیازی به معرفی نداشته باشد شرکتی هست که ۵۳ سال قدمت دارد و در همه منازل با لوازم ما آشنایی وجود دارد. از سال ۱۳۴۷ اقدام به تولید کنتور ها کردیم، سه نسل کنتور نسل های مکانیکی، الکترونیک و الان هم کنتور های هوشمند که منطبق با آخرین استانداردها و متد های روز دنیا است، تولید کرده ایم.

وی افزود: شرکت کنتور سازی ایران در شهر صنعتی البرز قزوین است و در خاور میانه اولین و بزرگترین وارد کننده کنتور های برق هستیم. شرکت آیترون آمریکا شریک هشت درصدی ما است و حدود ۳۲ میلیون کنتور منصوبه در کشور داریم و در حال حاضر به روزترین کنتور های دنیا را تولید می کنیم.

مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت کنتور سازی ایران در ادامه گفت: کنتور های هوشمند با قابلیت قطع و وصل بار از راه دور و کنترل پذیری و مدیریت مصرف افزون بر تولید داریم و در حال حاضر به عنوان بزرگترین تولید کننده لامپ های فوق کم مصرف LED در کشور شناخته می شویم و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم خطوط تولید صفحات خورشیدی و inventer را راه اندازی کنیم و محصولات انرژی خورشیدی مان را هم به بازار عرضه کنیم

وی در خصوص کنترهای نصب شده برای مصارف مختلف هم گفت: مشترکین برق هر واحد یک کنتور است یعنی به کنتور تک فاز و سه فاز بستگی دارد. برای مصارف عمومی کنتور سه فاز و مصارف خانگی کنترل تک فاز و مصارف صنعتی هم کنتور سه فاز استفاده می شود. ما کنتور دیگری هم به نام کنتورهای ولتاژ اولیه که برای فوق توزیع کشور در نیروگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد یعنی رنج تولید ما هم مصارف خانگی، هم صنعتی و هم فوق توزیع که عموما در نیروگاه ها استفاده می شود، است.


با راهکارهایی که داریم تحریم‌ها را دور می‌زنیم

عاملی در ادامه درباره تعاملات بین المللی شرکت تحت مدیریتش گفت: به دلیل این تحریم های خصمانه تامین واردات مواد اولیه ما به سختی انجام می شود و با راهکار هایی که داریم تحریم ها را دور می‌زنیم که بتوانیم مواد اولیه مان را وارد کنیم. عمیق ترین سطح تولید داخلی را در کشور داریم ولی برخی از مواد اولیه که همان المان های الکترونیک هست نیاز به واردات دارد که طبیعتاً با این تحریم ها به سختی واردات مواد اولیه را انجام می‌دهیم و با برنامه ریزی هایی که انجام می دهیم تحریم ها را دور می‌زنیم.

سیاستگذاری ها در زمینه توزیع برق ۵ تا ۱۰ ساله باشد| تغییر در نوع تولید کنتور برق هزینه انبوه دارد

وی در خصوص صاردات هم گفت: در آخرین مناقصه ای که شرکت کردیم مناقصه خرید کنتورهای برق در سوریه بود. رقابتی که بین شرکت های مختلف علی الخصوص چینی در افتاده بود توانستیم پیروز شویم. قرارداد مبادله شد و منتظر گشایش LC هستیم که بتوانیم کار را اجرایی کنیم.

صددرصد عمق تولید داخل داریم

مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت کنتور سازی ایران در خصوص مواد مورد نیاز برای تولید در این شرکت نیز گفت: صددرصد عمق تولید داخل داریم یعنی مواد اولیه را وارد می کنیم خطوط تولید برد الکترونیک داریم تولید محفظه کنتور را داریم که پلی کربنات است، صددرصد بومی کردیم. طراحی کنتور ها مختص خودمان است و طراحی برد و مدارها را خودمان انجام می‌دهیم.

وی در ادامه با اشاره به عدم ثبات در تصمیم گیری های دولتی گفت: اعمال تعرفه ها در بخش وزارت نیرو، سیاست هایی که تعیین می شود سال گذشته سیاستی ابلاغ شده که یک مشخصات فنی کنتور نیاز دارند امروز آن سیاست اتخاذ شده را بازنگری می کنند. ما به عنوان تولید کننده باید برنامه مان را برای ۵ تا ۱۰ سال آینده بدانیم. اینکه سیاست ها و دستورالعمل ها سریعا عوض شود، ما سرمایه گذاری انبوه انجام می دهیم و این تغییر موجب آسیب های فراوانی به ما می شود.

عاملی افزود: تقاضای ما از وزارت نیرو و شرکت توانیر این است که سیاست هایش در حوزه اندازه گیری سیاست‌های دراز مدت باشد و تا پنج یا ۱۰ سال آینده در آن سیاست بماند.

وی همچنین گفت: در بحث اعمال تعرفه های گمرکی، تعرفه هایی را تعیین کند که که کسی دیگر تمایل نداشته باشد واردات انجام دهد ما تعرفه اسکیدی، سی کیدی و واردات کنتور کامل را داریم. در بحث اسکیدی زمانی که زیرساخت‌ها در کشور و کنتور سازی هست این تعرفه طبیعتاً باید بالا برود که برای کسی به صرفه نباشه که بخواهد به صورت برد تولید شده واردات کند. تعرفه ای اعمال شود که از توان داخل و سرمایه گذاری هایی که در داخل شده بتوان استفاده و حمایت کرد.

کد خبر: ۱۸۱٬۵۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha