۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
شاهین هوشمند رونمایی شد| همکاری بیشتر دانش بنیان ها با صنعت خودرو
«بازار» از سایپا خبر می دهد

شاهین هوشمند رونمایی شد| همکاری بیشتر دانش بنیان ها با صنعت خودرو

صبح امروز در مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا با حضور معاون حمل و نقلی وزیر صمت، مدیران ایرانسل، مدیران عامل ایران خودرو و سایپا از یک دستگاه خودرو شاهین متصل(هوشمند) رونمایی شد.

بازار؛ گروه خودرو: امروز صبح در مرکز تحقیات و نوآوری گروه خودروسازی سایپا رویداد فناورانه خودروهای آینده با همکاری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و با حضور منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت، سید شهریار زینی، مدیر ستاد توسعه فناوری های خودرویی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهدی خطیبی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و محمدرضا نجفی منش رییس هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشوری برگزار شد.

این رویداد فناورانه طی دو روز مورخ ۲۵ و ۲۶ مهرماه سال جاری برگزار می شود که در آن شرکت های دانش بنیان به تشریح عملکرد و دستاوردها خود در راستای ارتقا دانش صنعت خودرو برای دست یابی به خودروهای متصل خواهند پرداخت. در این رویداد ۵۰ شرکت و ۲۹ غرفه حضور داشتند که به عرضه قطعات مناسب خودروهای خودران و معرفی آن به حضار پرداختند.

گروه خودروسازی سایپا با همکاری شرکت ایرانسل برای نخستین بار در کشور اقدام به رونمایی از یک دستگاه خودرو شاهین متصل (کانکتد) کرد، این خودرو به عنوان کانسپت در معرض نمایش قرار گرفت و در صورت حمایت های ویژه مجلس شورای اسلامی و دولت شرایط تولید آن فراهم شده است. این دستگاه خودرو شاهین هیچ تغییری در قوای فنی یا طراحی نداشته و فقط به فناوری های مانند؛ تماس اضطراری در صورت تصادف، دیاگ آنلاین، رهیات آنلاین و سیستم پیشرفته ضد سرقت مجهز شده است.

شاهین هوشمند رونمایی شد| همکاری بیشتر دانش بنیان ها با صنعت خودرو

پیشتر «بازار» با احمد وحیدی وزیر کشور گفت وگویی در خصوص خودرو هوشمند و وعده عرضه آن در سال جاری داشت که ظاهرا گروه خودروسازی سایپا برای نخستین بار از چنین محصولی رونمایی کرده است.

علاقمند و فعالان خودروهای هوشمند و متصل می توانند امروز و فردا برای بررسی آخرین دستاوردهای صنعت خودرو به رویداد فناورانه گروه خودروسازی سایپا مراجعه کنند.

«بازار» گزارش و گفت و گوهایی اختصاصی در خصوص این رویداد با مدیران و مسولان ارشد صنعت خودرو داشته است که بزودی آن را منتشر خواهد کرد.

کد خبر: ۱۸۱٬۴۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha