۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
 افزایش سه برابری کود اختصاصی به گلستان
سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان خبرداد؛

افزایش سه برابری کود اختصاصی به گلستان

گرگان-ضیایی، سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان از افزایش سه برابری کود اختصاصی به استان خبرداد و گفت: امسال ۱۳ هزار و ۶۶۵ تن کود به استان اختصاص یافته است.

سید صمد ضیائی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: مقایسه آمار و ارقام زیرمجموعه شرکت سال ۱۴۰۱ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته مبین تحولی عظیم در این دوره نسبت به دوره های قبل است.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان افزود: در اجرای برنامه های مصوب وزارت جهاد کشاورزی، تأمین انواع کود شیمیایی ازته، فسفاته و پتاسه در سال جاری ۱۸۳ هزار و ۹۸۸ تن بوده که این رقم در سال گذشته ۱۶۸ هزار و ۸۱۶ تن ثبت شده است.

وی با تأکید بر اینکه هم اکنون ۲۲ هزار و ۹۱ تن کود ازته، چهار هزار و ۶۶۱ تن کود فسفاته و دو هزار و ۸۳۰ تن کود پتاسه در انبارهای استان ذخیره شده، گفت: این حجم و تنوع کودهای کشاورزی، ذخیره بسیار قابل و مطمئنی برای آغاز کشت محصولات پائیزه است.

او ادامه داد: ظرفیت انبارهای استان از کود شیمیایی تکمیل شده و هیچگونه دغدغه‌ای در زمینه تأمین کود مورد نیاز کشاورزان استان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه رایج ترین کود ازته برای کشت محصولات زراعی «اوره» است، خاطر نشان کرد: بیش از ۹۰ درصد کود شیمیایی اوره به عنوان منبع غذایی حاوی نیتروژن برای گیاهان است.

ضیائی با بیان اینکه باید مصرف «اوره» در هوای گرم، برای پایین آمدن هدر رفت آن قبل از بارندگی انجام پذیرد، تصریح کرد: خوشبختانه در سال جاری با کمبود اوره مواجه نبودیم و سهمیه ابلاغی شرکت برای تهیه و تدارک کود ازته ۱۳۱ هزار و ۹۵۱ تن بود که ۵۲ درصد به میزان ۶۸ هزار و ۱۷۱ تن تأمین شده است.

کد خبر: ۱۸۱٬۴۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha