۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۹
بزرگترین محموله تجاری زعفران دنیا به قطر صادر شد

بزرگترین محموله تجاری زعفران دنیا به قطر صادر شد

اولین محموله از بزرگترین قرارداد تجاری زعفران میان ایران و قطر که با ارزش اولیه ۳۰۰ میلیون دلار به امضا رسیده بود از استان خراسان رضوی به دوحه صادر شد.

به گزارش بازار، مصطفوی صادر کننده زعفران گفت: در فاصله مانده تا آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، روز یکشنبه نخستین محموله از مجموع ۲۰۰ تن زعفران صادراتی به قطر که یک ماه پیش بین تهران و دوحه و با حضور شخصیت‌های سیاسی و اقتصادی دو طرف امضا شده بود صادر شد.

مصطفوی افزود: این قرارداد تجاری برای انتقال و فرآوری ۲۰۰ تن زعفران ایران با ارزش اولیه ۳۰۰ میلیون دلار بین بازرگانان ایران و قطر منعقد گردید.

این صادرکننده زعفران خاطرنشان کرد: با ارسال این محموله صادراتی از خام فروشی زعفران جلوگیری می‌شود و قیمت زعفران ایران به قیمت بازار جهانی نزدیک خواهد شد.

جعفری مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی می‌گوید این استان با ۹۱ هزار هکتار سطح زیر کشت زعفران رتبه اول کشور را دارد و کلیه شرکت‌هایی که در فرآوری و صادرات زعفران فعالیت دارند از سوی دولت حمایت می‌شوند.

صادرات زعفران این نوید را به کشاورزان میدهد امسال با افزایش بهره وری در واحد سطح نگرانی از عرضه و فروش محصول خود نداشته باشند.

پیش از این علی حسینی عضو هیات رئیسه شورای ملی زعفران گفته بود: کسانی که دغدغه محصول زعفران را دارند باید وارد کار شوند. به جای اینکه در مورد قیمت صحبت کنیم یا اینکه به طور مداوم بگوییم برخی کشورها زعفران ایران را می‌برند باید به فکر افزایش عملکرد در سطح و ارتقای کمی و کیفی محصولاتمان باشیم و داده‌ها را بهتر رصد کنیم.

حسینی خاطرنشان کرد: به جای خام فروشی در زعفران بهتر است بر روی تولید فرآورده‌های جانبی زعفران تمرکز کنیم.

به گفته حسینی دغدغه حفظ بازار جهانی محصول زعفران، با افزایش عملکرد در سطح، ارتقای کمی و کیفی، ایجاد صنایع تبدیلی و تقویت و تمرکز بر فرآورده‌های جانبی رفع می‌شود.

کد خبر: ۱۸۱٬۳۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha