۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲
گزارش طرح اصلاح قانون نظام جامع حسابرسی به زودی به صحن ارسال می‌شود
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

گزارش طرح اصلاح قانون نظام جامع حسابرسی به زودی به صحن ارسال می‌شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طرح اصلاح قانون نظام جامع حسابرسی در نشست امروز کمیسیون مطرح و ۸ محور اصلاحی کمیته تخصصی مورد بررسی قرار گرفت و به تایید اعضای کمیسیون اقتصادی رسید.

به گزارش بازار به نقل از محمدرضا پورابراهیمی، در تشریح نشست امروز (یکشنبه ۲۴ مهر ماه) کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب طرح تحقیق و تفحص از صنایع سیمان کردستان دستور کار ابتدایی کمیسیون بود که گزارش آن قبلا ارائه و محورهای طرح تحقیق و تفحص مورد بررسی قرار گرفته بود. امروز خلاصه ای از گزارش مذکور با حضور متقاضی تفحص مطرح شد و علی رغم اینکه در جلسه مطرح کردم که امکان ایجاد مصوبه‌ای برای پیگیری موضوع به جای تحقیق و تفحص برای رفع دغدغه‌های نمایندگان متقاضی وجود دارد و حتی پیشنهاد اعمال ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس نیز مطرح شد اما با توجه به اصرار متقاضی بر انجام تحقیق و تفحص پس از بحث و بررسی فراوان، طرح به تصویب رسیده و گزارش آن به زودی به صحن علنی ارسال خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بررسی ایرادات شورای نگهبان در خصوص منطقه آزاد مازندران دستور کار دیگر کمیسیون اقتصادی مجلس بود که این ایرادت قبلا نیز به مجلس ارائه شده و در جلسات گذشته نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود. اما مدتی با رای نمایندگان ادامه فرآیند متوقف شد و امروز در خصوص بررسی ایرادات رای گیری مجددا صورت گرفت. بنابر این اصلاحات مورد نظر شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفته و به تصویب رسید. گزارش اصلاحات منطقه آزاد مازندران نیز به زودی به صحن علنی ارسال می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: همچنین طرح اصلاح قانون نظام جامع حسابرسی در نشست امروز کمیسیون مطرح و ۸ محور اصلاحی کمیته تخصصی مورد بررسی قرار گرفت و به تایید اعضای کمیسیون اقتصادی رسید. گزارش نهایی این طرح ظرف ۱۰ روز آینده و پس از تایید در کمیسیون به صحن علنی ارسال خواهد شد. بی تردید این طرح انقلابی در افزایش کیفیت گزارش‌ها حسابرسی در کشور ایجاد خواهد کرد.

کد خبر: ۱۸۱٬۲۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha