۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶
تولید زیتون در استان قزوین ۲.۵ برابر شد | نگرانی از بابت بازار فروش
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

تولید زیتون در استان قزوین ۲.۵ برابر شد | نگرانی از بابت بازار فروش

قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از رشد ۲.۵ برابری تولید زیتون در استان قزوین خبر داد و گفت: نگرانی برای عدم فروش محصولات وجود دارد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی قزوین، رضا افلاطونی در ستاد تنظیم بازار قزوین از افزایش ۱۴ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مهرماه جاری خبر داد و گفت: میزان جوجه‌ریزی ما تا روز گذشته ۱۴ درصد از مدت مشابه سال قبل بیشتر بوده است. در ضمن میزان جوجه‌ریزی ما از ابتدای سال جاری تاکنون شش درصد بیشتر از مدت مشابه سال ۱۴۰۰ بوده است.

وی با اشاره به مغفول ماندن فرهنگ استفاده از مرغ سایز اضافه کرد: پیش از اجرای طرح تولید مرغ سایر در استان قزوین مرغ‌ها بعد از ۶۰ روز در استان قزوین کشتار می‌شدند که در حال حاضر این رقم به ۵۵ روز کاهش یافته است. البته رقم مطلوب برای ما ۴۵ روز است که در این حوزه با مرغداران همکاری می‌کنیم.

عضو ستاد تنظیم بازار قزوین همچنین از رشد ۲.۵ برابری تولید زیتون در استان قزوین خبر داد و گفت: نگران این هستیم که کشاورزان نتوانند این زیتون‌ها را به فروش برسانند، بنابراین از وزارت جهاد کشاورزی خواستیم که واردات روغن زیتون را محدود کند. در ضمن ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار واحدهای فرآوری زیتون قرار دادیم.

پرداخت مطالبات

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین همچنین با اشاره به پرداخت ۶۰ درصد از مطالبات دامداران و مرغداران افزود: مابقی این مطالبات هم با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته به سرعت پرداخت خواهد شد.

افلاطونی با بیان اینکه رشد تولید گندم و کلزا جزو برنامه‌های راهبردی جهاد کشاورزی در سال زراعی جاری است، تصریح کرد: تا امروز سهمیه آب استان قزوین برای کشت پاییزه از سد طالقان اختصاص پیدا نکرده که در این حوزه باید مدیریت ارشد استان ورود کنند.

وی به وضعیت نظارت بر بازار هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر برای برقراری گشت‌های بازرسی خودرو و امکانات کافی هم نداریم. ضمن اینکه در این بازرسی‌ها تنها مانده‌ و فقط بسیج اصناف با ما همکاری می‌کند.

افزایش جوجه ریزی

رئیس سازمان صمت استان قزوین هم در این نشست از افزایش ۱۱۶ درصدی قیمت جوجه یک‌روزه خبر داد و گفت: قیمت این محصول طی یک ماه اخیر ۷ هزار تومان افزایش داشته و از شش هزار تومان به ۱۳ هزار تومان رسیده است.

افضلی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی قیمت مرغ زنده در درب مرغداری‌ها اضافه کرد: بیشترین کاهش قیمت مربوط به روغن موتور بوده که دلیل آن از بین رفتن احتکار و عرضه کامل این محصول در بازار بوده است.

وی با اشاره به ضرب‌الاجل وزارت صمت برای ثبت شناسه کالا در بین تولیدکنندگان لوازم یدکی ادامه داد: شرکت‌هایی که موفق به ثبت کالا و دریافت شناسه کالا نشدند، تا ۱۵ آذرماه باید نسبت به ثبت و دریافت کد شناسه کالا اقدام کنند.

رسیدگی به تخلفات

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین با بیان اینکه در هفت ماهه ابتدایی سال جاری شش هزار و ۵۸۸ پرونده تخلف در واحدهای صنفی داشتیم، گفت: در این رابطه واحدهای صنفی متخلف در دو حوزه قاچاق کالا و جرایم مربوط به عرضه کالاهای اساسی ۴۵۵ میلیارد تومان جریمه شدند.

علیرضا حسن‌پور اضافه کرد: ۱۹ درصد از پرونده‌های تخلف ما مربوط به نانوایی‌هاست که بیشترین شکایت از آنها وجود داشته است. همچنین ۲۸۸ پرونده تخلف در حوزه مرغ و ۱۲۷ پرونده تخلف هم در حوزه کالاهای پزشکی و درمانی تشکیل شده است.

کد خبر: ۱۸۱٬۲۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha