۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
کاهش ۵۰۰ میلیون‌متر مکعبی مشعل‌سوزی در پالایشگاه‌های مجتمع پارس جنوبی
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

کاهش ۵۰۰ میلیون‌متر مکعبی مشعل‌سوزی در پالایشگاه‌های مجتمع پارس جنوبی

بوشهر- بهمن نیا رئیس اچ.اس.ای شرکت ملی گاز ایران از کاهش ۵۰۰ میلیون‌متر مکعبی مشعل‌سوزی در مجتمع پارس جنوبی خبر داد.

غلامرضا بهمن‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: مجتمع گاز پارس جنوبی از مهم‌ترین مناطق گازی جهان به شمار می‌رود و بیش از ۷۰ درصد گاز کشور در این‌منطقه استحصال و شیرین سازی می‌شود.

وی افزود: رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی و محیط زیستی از اساسی‌ترین اولویت‌های پالایشگاه‌های پارس جنوبی است و در این راستا طرح‌ها و پروژه‌های ارزشمندی طراحی و اجرایی و عملیاتی شده است.

رئیس اچ.اس.ای شرکت ملی گاز ایران خاطر نشان کرد: اجرای طرح‌های توسعه‌ای برای جلوگیری از مشعل‌سوزی در پالایشگاه‌های مختلف پارس جنوبی در دستور کار قرار دارد و در دو سال اخیر بخشی از این طرح با تلاش و پیگیری مداوم اجرایی شد.

بهمن‌نیا از کاهش ۵۰۰ میلیون‌متر مکعبی مشعل‌سوزی در پارس جنوبی خبر داد و تصریح کرد: در سال گذشته و با اجرای طرح‌های مختلف، ۴۹۸ میلیون متر مکعب کاهش مشعل سوزی داشتیم که امیدواریم در سال جاری این روند شتاب پیدا کند.

وی اضافه کرد: میزان مشعل سوزی در سه سال پیش حدود ۱۳۷۰ میلیون‌ متر مکعب بوده که طبق برنامه تا ۳ سال آینده باید ۷۴۰ میلیون متر مکعب از این گازها استحصال شود که این برنامه با کیفیت خوبی در دست اجراست.

رئیس اچ.اس.ای شرکت ملی گاز ایران افزود: کاهش انتشار ترکیبات گوگردی نیز از دیگر اقدامات شرکت ملی گاز است که در یکسال اخیر از انتشار حدود ۲۸ هزار تن ترکیبات گوگردی در پارس جنوبی جلوگیری شده است.

بهمن نیا یادآور شد: با توان‌متخصصان داخلی در راستای تحقق شعار سال و ایجاد اشتغال پایدار اهتمام می‌ورزیم و از مجموعه‌های دانش بنیان حمایت لازم را به عمل می‌آوریم.

کد خبر: ۱۸۱٬۲۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha