۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
اجرای همزمان ۱۳ پروژه سدسازی و آب شیرین کن در استان بوشهر
معاون عمرانی استاندار بوشهر:

اجرای همزمان ۱۳ پروژه سدسازی و آب شیرین کن در استان بوشهر

بوشهر- رستمیان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر از اجرای ۱۳ پروژه سدسازی و آب‌شیرین کن در استان بوشهر خبر داد.

محمد هادی رستمیان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تامین آب شرب و برق از اساسی‌ترین ماموریت‌های مدیران استان بوشهر در فصل تابستان است که بحمدالله با مدیریت بهینه با کمترین مشکلی، تابستان را پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: مدیریت ارشد استان برای تامین آب شرب و همچنین آب کشاورزی استان، جدیت خاصی دارد و به طور مکرر با وزرا و مدیران ارشد کشوری برای تامین اعتبارات مورد نیاز رایزنی می‌کند.

معاون عمرانی استاندار بوشهر از اجرای ۱۳ پروژه سدسازی و آب شیرین کن در استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: احداث همزمان ۵ سد و همچنین اجرای همزمان ۸ پروژه آب شیرین کن در استان نشان دهنده عزم‌ مسئولان‌ برای بهبود وضعیت آب است.

رستمیان تصریح کرد: در شرایط کنونی سد دشت پلنگ در دشتی و باهوش و باغان و خاییز و همچنین سد دالکی با شتاب مناسبی در دست اجرا هستند که با تزریق اعتبارات در سریع‌ترین زمان ممکن تکمیل می‌شوند.

وی یادآور شد: بدلیل کاهش چشمگیر بارش‌ها در سنوات اخیر، سفره‌های زیرزمینی خالی و سدها نیز با ظرفیت کمتری فعال هستند و امیدوارم‌امسال با افزایش بارندگی شاهد سرریز شدن سد رییسعلی دلواری و سایر سدها باشیم.

معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: ظرفیت سد رییسعلی دلواری حدود ۷۰۰ میلیون متر مکعب است که بیش از ۵۰ درصد از ظرفیت سد خالیست و اکنون کمتر از ۳۱۵ میلیون متر مکعب آب پشت این سد ذخیره است.

کد خبر: ۱۸۱٬۲۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha