۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
حذف کامل اوراق تجاری از فهرست دارایی های تتر| اعتبار تتر افزایش می یابد
شرکت تتر اعلام کرد؛

حذف کامل اوراق تجاری از فهرست دارایی های تتر| اعتبار تتر افزایش می یابد

شرکت تتر با انتشار بیانیه ای از حذف کامل اوراق تجاری از ذخایر دارایی خود خبر داد.

به گزارش بازار، شرکت تتر با انتشار بیانیه ای از حذف کامل اوراق تجاری از ذخایر دارایی خود خبر داد. بنا بر ادعای تتر، این اقدام در راستای افزایش شفافیت در خصوص میزان واقعی ذخایر دلاری این شرکت صورت گرفته و منجر به افزایش قدرت و اعتبار تتر در بازار خواهد شد.

در بیانیه تتر آمده است: این اقدام به عنوان بخشی از تلاش‌های مداوم تتر برای افزایش شفافیت، با حمایت از سرمایه‌گذاران در مرکز مدیریت ذخایر تتر صورت پذیرفته است.

پائولو آردوینو مدیر ارشد فناوری تتر اوایل سال جاری میلادی گفته بود که این شرکت قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۲ میزان اوراق تجاری خود را کاهش دهد.

لازم به ذکر است، پس از فروپاشی دلار الگوریتمی لونا (UST) در ماه می سال جاری میلادی، شایعات زیادی در خصوص میزان پایداری واقعی تتر نیز مطرح شد؛ شایعاتی که این شرکت در همان روزهای اولیه آن را رد کرده و اعلام کرد که تتر دقیقا به میزان رمزارزهای در گردش خود در بازار، دلار فیزیکی ذخیره شده در بانک های ایالات متحده داشته و از این بابت جای هیچ گونه نگرانی وجود نخواهد داشت.

اکنون به نظر می رسد این اقدام تتر در زمان ریزش مجدد بازار رمزارزها و در راستای رفع شائبه امکان فروپاشی تتر مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر بازار انجام شده؛ اقدامی که اعتبار دلار دیجیتال تتر را بیش از پیش افزایش داده است.

اوراق تجاری، (Commercial Paper) نوعی اوراق قرضه کوتاه مدت، با سررسید ۲۷۰ روز یا کمتر است، که توسط شرکت‌های مالی و مؤسسات غیرمالی، منتشر می‌شود.

اوراق تجاری برای شرکت‌هایی که در کوتاه مدت به وجه نقد نیاز دارند، ابزار مالی مؤثری محسوب می‌شود. همچنین این اوراق می‌توانند، به عنوان راهکار تأمین مالی میان مدت و حتی دراز مدت نیز مورد استفاده قرار گیرند. در این حالت، شرکت، اوراق تجاری جدید را به قصد پرداخت بدهی‌های سررسید شده قبلی خود منتشر می‌کند.

البته در سال‌های اخیر بازار اوراق تجاری به طور فزآینده توسط بانک‌های تجاری، به عنوان منبع وجوه قابل استقراض، مورد استفاده قرار گرفته است.

کد خبر: ۱۸۱٬۲۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha