۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵
ظرفیت ۱۰۰ میلیارد دلاری صادرات به کشورهای همسایه
رئیس کل سازمان توسعه و تجارت مطرح کرد

ظرفیت ۱۰۰ میلیارد دلاری صادرات به کشورهای همسایه

زادبوم، رئیس کل سازمان توسعه و تجارت گفت: کشور ما پتانسیل ویژه ای برای افزایش صادرات نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار به کشورهای همسایه دارد که باید این ظرفیت را بالفعل کنیم.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، حمید زادبوم، توسعه تجارت خارجی را از مهم ترین وظایف سازمان های توسعه تجارت در جهان برشمرد و گفت: گرچه سازمان توسعه تجارت ایران سالهاست که در راستای ترویج صادرات و تجارت و واردات فعالیت می کند اما نوع اقدامات و هدفگذاری های در ایران متفاوت از سازمان های تجارت سایر کشورها بوده است.

رئیس کل سازمان توسعه و تجارت ایران اظهار کرد: سازمان توسعه تجارت در شرایط تحریم و شیوع بیماری کرونا ضمن رصد و پایش تجارت خارجی راهکارهای حمایت از صادرکنندگان را هم در دستور کار خود قرار داده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد واردات کالا به ایران از نوع واسطه ای و سرمایه ای است گفت: این کالاها همان کالاهای اساسی و مواد اولیه کارخانه های تولیدی اند که واردات آن ها ضروری است اما اگر صادرات غیرنفتی نداشته باشیم ارزی هم برای واردات نخواهیم داشت.

زادبوم افزایش همزمان صادرات و افزایش واردات مواد اولیه و کالاهای اساسی در این شرایط را ضروری خواند و گفت: ما امسال هم مانند سال گذشته این هدفگذاری را داریم که سهم صادرات به کشورهای همسایه یعنی بازار ۱۲۰۰ میلیارد دلاری را افزایش دهیم.

رئیس کل سازمان توسعه و تجارت ایران با اشاره به افزایش سهم صادراتی ایران به کشورهای همسایه اظهار کرد: طبق هدفگذاری ها، سهم صادرات ایران به کشورهای همسایه در سال گذشته از ۵۳ درصد معادل ۲۴ میلیارد دلار به ۶۰ درصد معادل ۲۵ میلیارد دلار رسید که البته این تنها دو درصد از بازار کشورهای همسایه است.

زادبوم گفت: کشور ما پتانسیل ویژه ای برای افزایش صادرات نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار به کشورهای همسایه داردکه باید این ظرفیت را بالفعل کنیم.

کد خبر: ۱۸٬۱۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha