۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
میزان صدور سند برای اراضی کشاورزی همدان در طرح کاداستر قابل قبول نیست
رئیس کل دادگستری استان همدان:

میزان صدور سند برای اراضی کشاورزی همدان در طرح کاداستر قابل قبول نیست

همدان-رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: سازمان های متولی صدور سند در حوزه طرح کاداستر زمین های زراعی و کشاورزی باید به امور سرعت دهند چون میزان صدور سند برای اراضی کشاورزی قابل قبول نیست.

به گزارش بازار؛ محمدرضا عدالتخواه در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی استان همدان از پیگیری های دادستان همدان در این حوزه قدردانی و اظهار کرد: پرونده‌های مرتبط با اراضی، از پیچیده‌ترین و متنوع‌ترین پرونده‌ها برای رسیدگی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر صدور سند در اجرای قانون حدنگار(کاداستر) در بخش اراضی ملی و منابع طبیعی استان به خوبی پیشرفته است، گفت: انتظار می‌رود این روند از سوی دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی در بخش زمین‌های زراعی و کشاورزی نیز هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف و اسناد آن صادر شود.

حسن خانجانی دادستان همدان نیز در این جلسه عنوان کرد: مطابق با آمار ارائه شده از سوی متولیان امر تاکنون با اجرای قانون حدنگار برای ۹۹ درصد از اراضی ملی و منابع طبیعی یعنی در حدود ۶۹۰ هزار هکتار سند صادر شده، هرچند این مسئله برای حوزه کشاورزی آن سرعت لازم را که باید نداشته است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در سطح استان وجود دارد، ادامه داد: ثبت مالکیت اراضی کشاورزی، برنامه‌ریزی به منظور یکپارچه‌سازی اراضی، صدور اسناد مالکیت کشاورزی و شناسنامه‌دار شدن آن و نیز کاهش دعاوی در این حوزه با حفط حقوق بیت المال؛ بخشی از اهداف اجرای قانون حدنگار است.

دادستان همدان با بیان اینکه در روند صدور سند نهایی؛ رفع تداخلات پلاک های اراضی یک ضرورت است و در این باره نیز کمیسیون مرتبط تشکیل شده، تصریح کرد: تاکنون رفع تداخلات در ۳۱۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی محقق شده و به زودی اسناد این زمین‌ها سند صادر می‌شود.

خانجانی افزود: در اجرای قانون کاداستر بررسی ۳۳۰ هزار هکتار زمین کشاوزی دیگر نیز در کمیسیون رفع تداخلات اراضی برای صدور سند، در دست پیگیری و اجرا است.

کد خبر: ۱۸۰٬۹۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha