۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
لزوم نصب کنتور روی چاه های آب در همدان| قیمت هر کنتور ۲۵ میلیون تومان تمام می شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

لزوم نصب کنتور روی چاه های آب در همدان| قیمت هر کنتور ۲۵ میلیون تومان تمام می شود

همدان - سوزنچی، مسئول تشکل احیاگری و مطالبه‌گری آب و خاک در همدان قیمت هر کنتور برای نصب روی چاه های آب را ۲۵ میلیون تومان عنوان کرد و گفت:از هشت هزار حلقه چاه در همدان تنها پنج هزار حلقه کنتور دارند.

ابوالقاسم سوزنچی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه هشت هزار حلقه چاه در استان همدان مجوز دارند که از این تعداد پنج هزار حلقه دارای کنتور است، اظهار کرد: چاه‌هایی که دارای کنتور هستند به‌ازای ۳۰ هکتار زمین ۱۶۵ هزار و ۸۸۸ متر مکعب در سال مجاز به برداشت آب هستند اما چاه‌های بدون کنتور حداقل سالی ۱۰۰ هزار متر مربع آب برداشت می‌کنند.

سوزنچی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۸۵ باید تمام چاه‌های کشور دارای کنتور می‌شدند، گفت: در آن سال سازمان آب ۸۰۰ کنتور را به کشاورزان استان همدان اهدا کرد و بنده نخستین نفری بودم که کنتور روی چاه نصب کردم.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۸۵ کسانی که کنتور نصب نکردند اضافه‌برداشت داشتند و حداقل هر چاهی ۱۰۰ هزار متر مکعب در سال اضافه‌برداشت آب داشت، افزود: کشت دوم موضوع دیگری است و گزارش شده طی سال زارعی گذشته ۱۵۰ مزرعه کشت دوم داشتند که گزارش آن را سازمان جهاد به اداره آب فرستاده و اداره آب می‌گوید ما کاری نداریم و باید جهاد کشاورزی مقابله کند و جهاد کشاورزی هم می‌گوید در این خصوص مجوز قانونی نداریم.

مسئول تشکل احیاگری و مطالبه‌گری آب و خاک در استان همدان با تأکید بر اینکه می‌توانستیم جلوی برداشت‌های نزدیک به ۶۰ تا ۸۰ میلیون متر مکعب آب را بگیریم، عنوان کرد:‌ درحال حاضر قیمت هر کنتور ۲۵ میلیون تومان است بنابراین باید فکری به حال این موضوع شود.

وی عنوان کرد: اواخر آبان‌ماه در استان همدان کشت پاییزه تمام می‌شود و باید به کشاورزان اخطار دهند اگر کنتور نصب نشود، برقت قطع می‌شود شاید این راهکار جواب دهد.

سوزنچی بابیان اینکه دست‌اندرکاران گفتند احداث گلخانه یک‌سوم تا یک‌هفتم صرفه‌جویی آب دارد و دولت‌ها هم دستور دادند به سمت کشت‌های گلخانه‌ای برویم، گفت: امروز می‌بینیم برخی از کشاورزان با بروکراسی اداری مواجه هستند و ثبت‌نام در سامانه نیز معضلی شده است.

کد خبر: ۱۸۰٬۹۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha