۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
لزوم استفاده از ظرفیت انجمن های علمی کشاورزی در مسیر مدیریت منابع آبی
مشاور وزیر جهادکشاورزی تاکید کرد:

لزوم استفاده از ظرفیت انجمن های علمی کشاورزی در مسیر مدیریت منابع آبی

همدان - مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به خشکسالی پدید آمده طی سالهای اخیر باید از توانمندی ها و ظرفیت تشکل های صنفی و انجمن های علمی کشاورزی در مدیریت منابع آبی استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ مشاور وزیر جهاد کشاوری ظهر شنبه از ۱۰ طرح صنعت کشاورزی در استان همدان بازدید و با ۱۸ تشکل این بخش گفت و گو کرد.

حمید اورعی در این بازدید بابیان اینکه برنامه تحول کشاورزی با رویکرد جهادی از سوی وزیر جهادکشاورزی تدوین و ابلاغ شده است، گفت: بدین منظور با هدف بررسی وضعیت و ارزیابی برنامه تحول کشاورزی، بررسی چالش ها و ظرفیت های استان و همچنین پیگیری مشکلات کشاورزان، تولیدکنندگان و تشکل ها سفر دو روزه ای به استان همدان انجام داده ایم و با ۱۸ تشکل بخش کشاورزی گفت و گو و از ۱۰ طرح بازدید کردیم.

وی گفت: برنامه تحول کشاورزی در ۱۵ اصل تعریف شده که تحول و جهش کشاورزی، برون سپاری و چابک سازی، تضمین سلامت، آرامش بخشی به بازار، حمایت از تشکل ها، ارتقاء بهره وری، تقویت زیرساخت ها، حفاظت از منابع طبیعی، توسعه زیرساخت ها، حمایت از صنایع تبدیلی و کشاورزی و خودکفایی در کشاورزی از جمله موضوعات است که به عنوان یک اصل در مجموعه سازمان های استان ها، معاونین و شرکت های وابسته به وزارت جهاد کشاورزی مطرح است.

اورعی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل های موجود در بخش کشاورزی استان همدان گفت: علی رغم خشکسالی پدید آمده طی سالهای اخیر که این بخش را با چالش مواجه کرده باید از توانمندی ها و ظرفیت های تشکل های صنف کشاورزی و انجمن های علمی کشاورزی بیشتر استفاده کنیم.

وی گفت: ایجاد باشگاه کشاورزان جوان و اصلاح الگوی کشت ابلاغ شد تا با پیروی از آن شاهد بهره وری بهتر باشیم.

کد خبر: ۱۸۰٬۹۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha