۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸
وزارت صمت نسبت به تامین تسهیلات و زمین موردنیاز صنایع کوچک اقدام کند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

وزارت صمت نسبت به تامین تسهیلات و زمین موردنیاز صنایع کوچک اقدام کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: باید در حوزه تامین منابع مالی، ارائه تسهیلات و خدمات به واحدهای کوچک و متوسط توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حجت الله فیروزی درباره مشکلات صنایع کوچک و متوسط، گفت: از آنجا که این صنایع مجموعه‌هایی کوچک و متوسط هستند در برخی موارد مورد بی‌توجهی دولت یا سایر بخش‌ها قرار می‌گیرند به طور مثال بسیاری از این صنایع، تسهیلات و زمین دریافت نمی‌کنند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی به ظرفیت اشتغالزایی صنایع کوچک و متوسط اشاره کرد و افزود: اشتغالزایی صنایع کوچک و متوسط نسبت به سرمایه‌گذاری‌های موردنیاز برای راه‌اندازی آن‌ها، بسیار بیشتر از مجموعه‌هایی است که به سرمایه‌گذاری کلان برای شروع فعالیت نیاز دارند.

وی با بیان اینکه به منظور حمایت از صنایع کوچک و متوسط وزارت صمت باید ساختار قوی‌تری برای این حوزه در نظر گیرد، اضافه کرد: توجه به صنایع کوچک و متوسط و رفع چالش‌های پیش روی آن‌ها، در اقتصاد کشور تاثیر مثبت دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: باید در حوزه تامین منابع مالی، ارائه تسهیلات و خدمات به واحدهای کوچک و متوسط توجه ویژه‌ای صورت گیرد زیرا از یک سو برای راه‌اندازی این واحدها به اعتبار کمی نیاز است و از سوی دیگر این مجموعه‌ها اشتغال بسیاری ایجاد می‌کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه نکته دیگر که باید در این بخش از صنعت به آن توجه داشت مبحث صادرات آنها است، تصریح کرد: از آنجاکه واحدهای تولیدی این بخش از صنعت، کوچک هستند و خود آنها به تنها نمی‌توانند بازاریابی خارجی را داشته باشند، باید از طریق تشکیل کنسرسیوم‌های آنها را تجمیع و در این قالب کار صادرات را انجام دهند.

کد خبر: ۱۸۰٬۸۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha