۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۹
 تاریخ انقضای بانکداری سنتی به پایان رسیده است
کارشناس مسائل اقتصادی:

تاریخ انقضای بانکداری سنتی به پایان رسیده است

مهرپور، کارشناس مسائل اقتصادی در دنیا زمان بانکداری سنتی به پایان رسیده است و حضور ابزار نوین، شرایط جدیدی را برای بانک‌ها به ارمغان آورده است.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، میثم مهر پور کارشناس اقتصادی بیان کرد: برای جلوگیری از فساد باید به صورت کامل روی تراکنش های بانکی نظارت شود.

این کارشناس اقتصادی گفت: تعدادی از کالاها در اقتصاد ایران کارکرد پولی و سنجه ارزش گذاری دارند مانند طلا، سکه و ارز که خود این امر فسادزا است.

وی افزود: تا زمانی که کالاهایی باشد که با آن بتوان مبادلات پولی خارج از شبکه انجام داد، اقتصاد به شفافیت نمی‌رسد. اگر روی یک بازار تمرکز کنیم و فعالیت سفته بازی را در آن بازار از بین ببریم، ممکن است منابع ریالی از بازارهای دیگر سر در بیاورند، پس باید یک برنامه منسجمی وجود داشته باشد تا تمامی بازارهای مالی کنترل شوند.

مهرپور؛ الکترونیکی شدن سفته و برات را از اقدامات بانک مرکزی در جهت تسهیل دسترسی مردم به خدمات بانکی دانست و گفت: در دنیا زمان بانکداری سنتی به پایان رسیده و حضور ابزار نوین شرایط جدیدی را برای بانک ها به ارمغان آورده است پس در این حوزه باید خدماتی بر پایه فناوری اطلاعات ایجاد شود.

وی افزود: در راستای تسهیل دسترسی مردم به خدمات بانکی به سمت الکترونیک شدن در حال حرکتیم اما در این راستا باید عدالتی وجود داشته باشد به این معنی که هدف بانک جذب منابع است به همین علت بانک در منطقه‌ای مرفه تعداد شعبات خود را کم نمی‌کند و بیشتر در مناطق محروم که جذب سپرده‌گذاری کم است شعبات خود را کم میکند، پس حذف شعبات دارای حواشی است.

این کارشناس اقتصادی در پایان گفت: در کل باید از سمت بانکداری سنتی به سمت بانکداری نوین حرکت کنیم که این بانکداری جدید بر پایه رایانه است و در راستای نوین شدن می‌توانیم به اقداماتی مانند ایجاد شعب دانش بنیان و شعب بانکداری اسلامی اشاره کنیم.

کد خبر: ۱۸۰٬۷۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha